06 August, 2011

6th Aug. Dunedin to Invercargill

Dunedin to Invercargill
8月6日 ダニーデンからインバーカーギルだぞ


I went to bed around 10 o’clock last night, and woke up at 9 o’clock this morning. I slept a lot maybe because I was so tired because of this cold.
 When I came to the south island 12 years ago from Nagano prefecture, I felt nothing about its cold, but now I really feel cold because Tonga belongs to the subtropical zone.
昨夜10時頃には寝ました。そして今朝9時に起きました。たくさん寝ました。多分寒さのせいで疲れていたのでしょう。
12年前長野県から来た時には、寒さに関して何も感じませんでしたが、今回はめちゃくちゃ寒いと感じてしまいます。トンガは亜熱帯だからでしょう。


After I ate breakfast, I went sightseeing. My guide book says, Dunedin was built by the people from Scotland and the city still remains its histories. The building at the end of this street is the railway station.
   朝食を食べた後、観光に出かけました。ガイドブックによれば、ダニーデンはスコットランドから来た人たちに作られた町だそうです。今でもその名残があります。この道の先にある建物はダニーデン駅です。


In front of the station, the man was playing the musical instrument but I don’t know what the name is.
  駅の前で男性が楽器を演奏していました。楽器の名前は分かりません・・・。
[Movie] Musical instrument動画:(7 sec)


I wanted to take a train to go to Invercargill but a staff said a route to Invercargill finished in 2002. I took the route in 1999 when I was a university student, I might be lucky. Now only the short distance route is working for tourists.
  インバーカーギルに行く為に電車に乗りたかったのですが、駅員さんがインバカーギル行きの路線は2002年に廃線になったと教えてくれました。1999年大学生の時、それに乗ったのですが・・・乗っておいてラッキーだったのかも知れません。今は観光客の為に、短い路線だけ動いているようです。
[Movie] Train departs動画:(22 sec)


This is the St. Paul’s Anglican Cathedral.
 セント・ポール大聖堂です。


This is the First Church of Otago.
オタゴ・ファースト教会です。


This is the Octagon. All main streets start from here radially.
 オクタゴン(8角形)と言って、全ての主要道路はここから放射状に延びています。


I ate Mabo-tofu.
 麻婆豆腐を食べました。 



Around 2 o’clock, we left Dunedin. On the way, we were forced to change our bus to the other bus. Because I had a terrible experience and left my camera in a bus in Norway, though I managed to take it back after I came back to Japan, I took extra care about it today.
2時頃、ダニーデンを経ちました。途中バスを乗り換えさせられました。ノルウェーでカメラを社内に忘れた苦い経験があるので忘れ物に気をつけました。あの時は日本に帰ってから何とか取り返せましたが・・・。


 
There are a great many sheep in New Zealand.
ニュージーランドにはかなりの羊がいます。


 
When we had a short time break, I ate an ice cream. Although I have it in Tonga, I don’t eat it because it melts rapidly in Tonga.
小休憩の時にアイスクリームを食べました。トンガにもありますが食べません。高速で溶けていくからです。


 
Around 6 o’clock PM, I arrived at today’s accommodation in Invercargill. It was so windy and raining…
 6時頃インバーカーギルの宿に着きました。風が強くて雨も降っていましたが・・・


 
but I could go to McDonalds on foot, because unlike Tonga, there is no lake on the road. I hope it will be fine and I can go to Stewart Island tomorrow.
 なんと歩いてマクドナルドへ行けました。道に湖が出来ていないからです。明日は晴れてスチュワート島へ行けるといいです。

No comments:

Post a Comment