05 August, 2011

5th Aug. Dunedin & Guinness

Dunedin & Guinness
8月5日 ダニーデンとギネスだぞ


 
Sione & Kalo brought me to Auckland airport at 8 o’clock. Malo. It takes 2 hours to get to Dunedin. I took this air company Jetstar.
8時にSioneさんとKaloさんがオークランド空港へ送ってくれました。ダニーデンまで2時間かかります。ジェットスターという会社を使いました。


 
After I arrived at Dunedin, first I visited my accommodation and then went sightseeing.
   ダニーデンについて、まず宿を訪ね、その後観光に出かけました。


 
This is the Dunedin railway station. There is only one train everyday.
  これはダニーデン駅です。1日たった1本の電車があります。


 
This is FORSYTH BARR STADIUM and it has opened today.
   FORSYTH BARR STADIUMといって今日オープンしたそうです。


 
I saw a river. We cannot see them in Tonga. We don’t have a river so we are drinking rain water from a tank.
 川を見ました。トンガでは見れません。トンガには川が無いので、天水タンクから来る雨水を飲んでいます。


 
After 40 minutes walk, I get to the world’s steepest street “Baldwin St”
40分ほど歩いて、世界で一番急な道「ボールドウィンストリート」に着きました。


 
What do you think of the picture. Because I cannot tell you about its force, I took a lot of movies.
 写真についてどう思いますか?迫力が伝わらないので、映像をたくさん撮りました。
[Movie] Baldwin Street動画:(11 sec, 19 sec, 17 sec, 14 sec,)


Because the street is too steep, we have to park the car like these pictures.
坂はとても急なので・・・車は写真のように駐車しなければなりません。
[Movie] Under construction House動画:( 16 sec)


 
Because the street is too steep, when we watch the street from the top, the car disappears at the steepest point.
坂はとても急なので・・・頂上から道を見た時、最も急な場所で車が消えます・・・
[Movie] Disappear動画:(62 sec, 37 sec)


 
This is the world’s steepest pub the sign says.
世界で一番急な居酒屋だと看板に書いてあります。


 
They are the world’s steepest cats Torojiro says.
 世界で一番急なネコ達だとTorojiro先生は言っています。

The streets next to Baldwin street are also steep. If they extend the road to the top, they can become as steep as Baldwin.
 ボールドウィンストリートの両隣の道も同じく急です。もし、道の先を頂上まで伸ばしたら、ボールドウィンストリートと同じようになると思うのですが・・・。
[Movie] Next Street動画:(12 sec)


 
To tell the truth, it was my second time to come here. I enjoyed it more than last time (12 years ago). In addition, I didn’t get tired maybe because I am training my muscles for my ski and thanks to my ski life I got used to steep slopes.
 実は、ここに来るのは2回目でした。12年前に来たときより楽しめました。さらにそれ程疲れませんでした。多分、スキーのために筋トレしているのと、スキー生活のお陰で急坂に慣れているからでしょう。


 
On the way back from the street, I went to a supermarket and saw a lot of Japanese food. Oh…miso, curry, dried seasoning for rice etc…Fantastic! We cannot buy them in Tonga.
帰り道にスーパーマーケットに行きました。日本食をたくさん見ました。お~味噌、カレールー、ふりかけ・・・すっげ~!!!トンガでは買えません。


 
I bought a famous Japanese noodles “Demae icchou” and…
出前一丁を買いました!おそるべしニュージーランド・・・


 
Dr. Pepper cherry flavor. I cannot taste the difference.
 ドクターペッパーのチェリー味を買いました。違いが分かりませんでした・・・


 
A night view was also beautiful in Dunedin.
 ダニーデンは夜景もキレイです。やるな~ニュージーランド!!

No comments:

Post a Comment