22 August, 2011

22nd Aug. Vava’u Island

Vava’u Island
8月22日 ババウ島だぞ


 
In the early morning, 5:30, we left Nuku’alofa city center and then took our airplane to Vava’u. This time 5 officers (Sefo, Hiko, Hirono, Kimika and Torojiro) got on the same airplane. Manami, who is a new soroban girl, has already been in Vava’u.
 早朝5:30、ヌクアロファ市街地を出て、それからババウ行きの飛行機に乗りました。今回はSefoさん、Hikoさん、Hironoさん、Kimikaさん、Torojiro先生と5人のオフィサーが一緒に飛行機で行きます。新そろばんガールのManamiさんは既にババウにいます。


 
Pungatoa, who is a school’s officer in Vava’u and because he is so dandy Hirono and Kimika are fascinated by him, came to the airport and picked us up.
 On the way to the school’s office, we took a look at the hall which we will use at the competition. This is Maama Mo’onia Hall and is the biggest hall compared with the other halls which we used before.
 ババウスクールズオフィサーで、あまりのダンディーさにHironoさんとKimikaさんが魅了されているPungatoaさんが空港にお迎えに来てくれました。
 スクールズオフィスへの途中、大会会場下見をしました。Maama Mo’onia ホールです。今まで使ったホールの中で一番大きいです。



 
We arrived at the school’s office. Manami welcomed us. Thank you for your preparation.
Sefo and Hirono are standing together.
  スクールズオフィスに着きました。Manamiさんが迎えてくれました。色々準備ありがとうございます。SefoさんとHironoさんは一緒に立っております。


 
In the morning, we had a meeting among the 6 officers.
  朝、6人のオフィサーでミーティングをしました。



In the afternoon, we had a meeting together with the Vava’u school’s officers. Especially we were talking about the staff meeting tomorrow. Sefo organized this meeting, it was a good meeting.
  午後、ババウスクールズオフィサー達とミーティングをしました。特に明日のスタッフミーティングの為の話し合いをしました。Sefoさんが仕切ってやっておりましたが、良いミーティングでした。



 
The only one problem was Torojiro. I was in a bad condition all day long. I played too much in New Zealand and its temperature was completely different from Tonga, in addition, the last 3 days I was sleeping in the aisle of the bus, airport and so on. It might have caused this illness.
  たった1つの問題はTorojiro先生でした。一日中具合が悪かったのです。ニュージーランドで遊びすぎたのと、天候がトンガと全く違うのと、最後の3日間はバスの通路で寝たり、空港で寝たりだったのが、この風邪を引き起こしたのかも知れません。



 
I was supposed to go to the unique Chinese restaurant in Vava’u but I couldn’t. Instead, Vava’u volunteers and abacus officers brought take away food and medicines for me. Oh, thank you very much. I will recover from my illness as early as possible.
  ババウ島唯一の中華料理店に行く予定でしたが、行けませんでした。その代わり、ババウボランティアやそろばんオフィサー達が持ち帰り料理や薬を持ってきてくれました。ありがとうございます。出来るだけ早く回復しようと思います。

No comments:

Post a Comment