20 August, 2011

20th Aug. Preparation, Farewell Party

Preparation, Farewell Party
8月20日 準備・送別会だぞ


 
We prepared for the abacus competition in Vava’u. Though I’ve just come back from New Zealand, we are going to Vava’u next week. We are busy.
 ババウそろばん大会の準備をしました。ニュージーランドから帰ってきたばかりですが、来週ババウに行きます。忙しいです。


 
While I was in New Zealand, the sign board appeared next to my room. That’s good, because around our place is narrow and is crowded a little bit so it’s easy for visitors to find our workplace CDU.
 ニュージーランドにいる間に、看板が出来ていました。これは良いです。職場の周りは狭くて、混んでいるので、訪問者にとってCDUを簡単に見つけられます。


 
At night, we had a farewell party. One JICA coordinator and his family are going back to Japan. They came to Tonga just before I came here so most of time, we were together in Tonga. Thank you for your trouble for 2 years.
  夜、送別会を開きました。JICA調整員と彼の家族が日本に帰ります。彼らはTorojiro先生が来る直前にトンガに来たので、ほとんどの時間、一緒にトンガにいたことになります。2年間お疲れ様でした。


After that, a lot of volunteers went to the bar Bill Fish, but I stayed at the dormitory because I’m scared of Faka Leiti. Around 12 o’clock, I got information that they would move from Bill Fish to Karaoke, so I joined. We had a very good time.
  その後、たくさんのボランティアがBill Fishバーに行きましたが、Torojiro先生はドミトリーに留まりました。Faka Leiti(おかまさん)が怖いからです。12時頃、Bill Fishからカラオケに移動するという情報をもらったので合流しました。楽しい時間でした。

No comments:

Post a Comment