19 August, 2011

19th Aug. Church School, GPS Puke

Church School, GPS Puke
8月19日 教会系学校、Puke小学校


 
I visited the school’s office of church primary schools with Kimika. There are 6 church primary schools in Tongatapu and they are supposed to start abacus education since this school year, but because we couldn’t prepare the materials, they couldn’t start it. Thank you for waiting. Sefo will give a workshop for the church schools maybe soon.
 教会系小学校のオフィスをKimikaさんと訪ねました。トンガタプには6つの教会系小学校があります。今年度からそろばん教育を始める予定でしたが、道具の不足で始めていませんでした。お待たせしました。Sefoさんは近いうちに教会系学校に向けたワークショップを開きます。


 
The officer Alisona is an eager worker. We must reward her for her request.
 オフィサーのAlisonaさんは一生懸命なので、我々も要望にこたえなければなりません。


 
In the after noon, I visited GPS Puke with Hiko, Hirono, Kimika and Sefo.
  午後、Hikoさん、Hironoさん、Kimikaさん、SefoさんとPuke小学校を訪れました。


 
The teacher Manulua is a very good teacher so I wanted the abacus & mathematics officers to know her. Her class was pretty good.
  Manulua先生はとてもよい先生なので、そろばん・算数オフィサー達に知ってもらいたかったのです。彼女の授業は素晴らしかったです。


 
Sefo and Hirono.
  SefoさんとHironoさんです。



After that I was supposed to celebrate Kimika’s birthday, but she was in bad condition therefore she was sleeping. Take care.
  その後、Kimikaさんの誕生日をお祝いする予定でしたが、具合が悪くずっと寝ていました。お大事に!

No comments:

Post a Comment