14 August, 2011

14th Aug. Ski

Ski
8月14日 スキーだぞ


Around 7 o’clock, I ate a big breakfast. I have a good supermarket, New World, near my accommodation.
  7時頃、朝食をたくさん食べました。New Worldというスーパーマーケットが宿の近くにあります。


 
Around 8:30 I arrived at the ski field, Treblecone, by taxi. At last I can ski.
  8時半頃、タクシーでTrebleconeというスキー場へ着きました。ついにスキーができます。


 
First, I rent my gears. I never rented in Japan, but it can’t be helped, because I am a tourist and in addition I came from Tonga this time. I paid extra NZ$16 to upgrade my ski to the high-performance edition.
  初めに、スキー道具を借りました。日本では決して借りませんが仕方ありませんね。自分は旅行者なのと、今回トンガから来ているので・・・。16ドルの追加料金を払って、良いスキーにアップグレードしました。


At first, it was fine and I saw beautiful scenery but…
  最初は良い天気で、キレイな景色が見れました。しかし・・・

Around noon, it became a snowstorm. Maybe since I like snowstorms it came. When it comes, customers decrease and new powder snow increases. That’s good for me.
  お昼頃、吹雪になりました。多分Torojiro先生が吹雪好きだから、吹雪が来ました。吹雪が来たらお客が減り、新雪が増えます。良い条件です!



I have not used a bottom lift for a year, because I have not gone skiing for a year. Time flies.
  1年間ボトムリフトを使いませんでした。何故なら1年間スキーに行っていなかったからです。時間が経つのは早いものです。



I enjoyed skiing until 3:30. I usually enjoy it until the lift closes in Japan, but I had to finish it because my taxi came to pick me up. Although it was a snowstorm almost all day long, I brought back my ski sense. If it will be fine tomorrow, I can go to Cardrona ski field.
 I took movies while I was skiing. It’s difficult and little bit dangerous so I cannot recommend it to you.
  3時半までスキーを楽しみました。日本ではリフトが止まるまで楽しみますが、タクシーが迎えに来たので終わらなければなりませんでした。ほぼ一日吹雪でしたが、スキーの感覚が戻ってきました。明日晴れたらCardronaというスキー場へ行きます。
 スキーをしながら動画を取りました。少し難しいのと危険なのでお勧めできません・・・。
[Movie] 動画 Ski(23 sec, 50 sec, 36 sec )


 
I visited the Japanese restaurant at dinner. I ate pork cutlet. I miss Japanese food but I am going back to Japan next month.
  日本食レストランで夕食を食べました。カツ丼を食べました。日本食が恋しいですが、来月日本に帰るのでした。

No comments:

Post a Comment