26 August, 2011

26th Aug. Farewell Party

Farewell Party
8月26日 送別会だぞ


We observed Sesilia’s class in GPS Neiafu. Although she has more than 50 students…
 Neiafu小学校でSesilia先生の授業を見学しました。50人以上の生徒がいますが、



Her class is full of her strategy, so they are well-educated.
 工夫があちこちに凝らされていて、子ども達はよくまとまっています。
[Movie] Song of the Combinations of 10動画:(23 sec)

 
After her class, we had a evaluation meeting with the school’s officers. Since the competition was very good, we had a good negotiation.
  授業の後、スクールズオフィサー達と反省会を開きました。大会がとてもよかったので、良い話し会いとなりました。


Following that, I gave No.302 YAMANEKO to Lupe,
  その後、Lupeさんに山ネコNo.302をあげました。


No. 303 YAMANEKO to Sione.
  SioneさんにはNo.303。


Pungatoa has already received 2 YAMANEKO dolls in March 2010. More than 1 year ago...Time really flies…
  Pungatoaさんは2010年3月に2体の山ネコを受け取っています。1年以上前です。時間が経つのは早い・・・。



I gave No. 304 YAMANEKO to Sesilia. Thank you for showing us your great class.
  山ネコNo.304をSesilia先生に渡しました。良い授業を見せてくれてありがとうございました。


From the left, Seini and Ota. They are working for the school’s office. I gave them No. 305 and No. 306 YAMANEKO.
  左からSeiniさんとOtaさん。彼女達はスクールズオフィスのために働いています。山ネコNo.305とNo.306を渡しました。



The school’s officers in Vava’u are so dandy that Hirono and Kimika want to move here but they are not able to part from ‘Eua and Ha’apai, because they are country girls.
  ババウのスクールズオフィサー達はとてもダンディーなので、HironoさんとKimikaさんはエウアとハアパイからババウに異動したいと思っております。でも田舎の娘さんなので出来ません。残念!


After work, we went sailing. This is our yacht. I heard we would observe the yacht race, but actually we were the contestants.
  仕事の後、セイリングに出かけました。ヨットです。ヨットレースを見学すると言われて行ったのに、参加者でした。


It was my first time to get on a yacht. It listed a lot but was exciting.
  ヨットに乗るのは初めてでした。たくさん傾きますが、面白いです。


Now, it’s whale season in Vava’u.
  ババウはクジラのシーズンです。


At night, we had a dinner party. I thought it was just a dinner party, but it seemed to contain my farewell party. Oh…
  夜、夕食会がありました。ただの夕食会かと思っていましたが、Torojiro先生の送別会を兼ねているようでした。


I received a lot of gifts. Oh, I’m very happy.
  たくさんの贈り物をもらいました。幸せです。


Soroban girls made their original YAMANEKO. Oh my god… but I’m still happy. I’ll display them in my classroom in Japan.
  そろばんガールズがオリジナル山ネコを作ってくれました。おやま~。でも、依然として幸せです・・・。日本の教室に飾ろうと思います。

No comments:

Post a Comment