04 August, 2011

4th Aug. I’ve arrived at New Zealand.

I’ve arrived at New Zealand.
8月4日 着いたぞ

 
At 1:40 AM my airplane departed Tonga. When I left, a lot of people saw us off. Oh… I realize that next month I will be seen off by the JICA members and the time will be almost the same as this time.
午前1時40分に飛行機がトンガを経ちました。飛び立つ時、たくさんの人が見送っていました。お~思い出した。来月、JICAのメンバーに見送られるのです。時間も今回とほぼ同じです・・・。


 
Around 4 o’clock AM, I arrived at New Zealand. I was so sleepy but happy, because after a long time away, I can travel abroad. I came back from New Zealand 4 Aug. 2010 so just 1 year has passed and I have continued living in Tonga just for 1 year. That’s great!
I ate McDonalds right away, because we don’t have it in Tonga.
  午前4時頃、ニュージーランドに着きました。眠かったけどうれしかったです。何故なら久しぶりに外国へ来れたからです。2010年8月4日にニュージーランドから帰ってきました。まる1年が経ちました。ちょうど1年間トンガに住み続けたことになります。すご~い!
 すぐにマクドナルドを食べました。トンガには無いからです。


 
Everything is very beautiful in this country. Especially cars and…
  この国は全ての物がキレイです。特に車と・・・


 
super market. Amazing!! It’s completely different from Tonga.
  スーパーマーケット。素晴らしい!トンガとは完全に違います・・・。
:

 
Sione and Kalo, who are my Tongan landlord’s parents, picked me up at the airport. I can stay one night in their house. Malo ‘aupito.
 トンガの大家さんの両親、SioneさんとKaloさんは空港へ迎えに来てくれました。1泊させてもらいます。ありがとうございます。


 
Here is the YAMANEKO which I gave last year.
去年渡した山ネコがここにいます。


 
Kalo brought me to a library to use the Internet. I tried to change the airplane ticket but I failed so…
 Kaloさんはインターネットをするために図書館へ連れて行ってくれました。飛行機を変更しようとしましたが、失敗したので・・・


She brought me to the airport. It takes 30 minutes to get there, thank you for your driving. I’m going to Dunedin tomorrow.
空港へ連れて行ってくれました。30分かかります。運転ありがとうございました。明日ダニーデンへ行きます。

No comments:

Post a Comment