12 August, 2011

12th Aug. Te Anau to Queenstown

Te Anau to Queenstown
8月12日 テ・アナウからクイーンズタウンだぞ

 
Around 10 o’clock, I visited the tourist information office and asked a lot of things to the staff Jacqui. She was very kind to me for 3 days. Thank you for your kindness. I gave No.299 YAMANEKO to her. The local people in Te Anau are very kind, so I want to come here again some time later.
 10時頃、観光案内所を訪れ、スタッフのJacquiさんにたくさん聞きました。彼女は3日間とても親切にしてくれました。ありがとうございました。山ネコNo.299をあげました。テ・アナウの人々はとても親切です。だからいつかまた来ようと思います。


After that, I searched something with the Internet at the library.
  その後、図書館のインターネットで色々調べ物をしました。


Flowing that, I bought fish & chips and ate it beside Lake Te Anau. I ate it 3 times in 3 days.
  その後、フィッシュ&チップスを買ってテ・アナウ湖のほとりで食べました。3日間で3回食べました。


I fed fish & chips to these ducks a little bit. They were pleased.
  カモさんたちにフィッシュ&チップスを少しあげました。喜んでいました。


 
Just before 2 o’clock, I went for a walk to see the loop road. Although the road is just looping, I have not seen it in Japan (Of course in Tonga).
  2時前に、ループ道を見に行きました。道が廻っているだけなのですが、日本で(トンガでももちろん)見た事がありません。



At 2 o’clock, I joined the tour to the “Glow Worm Caves” I came here 12 years ago, there are lots of glowworms in the cave. It was fantastic. Yet we were not allowed to take a photo in the cave.
  2時に“ツチボタル洞窟”を見に行くツアーに参加しました。12年前にも来ました。たくさんのツチボタルが洞窟の中にいます。幻想的でした。洞窟の中は写真撮影が出来ませんでした。


On the way and on the way back, I saw the very beautiful scenery from our boat. It took 30 minutes from the city center to the cave. It was completely fine today as well.
  道中、とてもキレイな景色を船から見ました。市内から洞窟まで30分かかります。今日も完璧な晴れでした。
[Movie] 動画 Lake Te Anau (27 sec, 26 sec )


Around 5 o’clock, I left Te Anau by bus and after 2 hours, I arrived at Queenstown. This is today’s accommodation.
  5時頃テ・アナウをバスで出発し、2時間後にクイーンズタウンに着きました。今日の宿です。


Queenstown is too crowded even at night time, and everything is very expensive. It doesn’t fit me so…
 クイーンズタウンは夜でも混んでいます。そして全てがとても高いです。Torojiro先生に合わないので・・・


I had dinner at Noodle Canteen and bought a cup of noodles, apples, kiwi fruits and yogurt at a super market and ate it at the accommodation. I don’t spend money for eating but for skiing.
  夕食をNoodle Canteenで食べました。そしてスーパーでカップ麺、りんご、キウイ、ヨーグルトを買って宿で食べました。食べることではなく、スキーにお金を使います。

No comments:

Post a Comment