11 August, 2011

11th Aug. Completely fine in Milford Sound

Completely fine in Milford Sound
8月11日 快晴のミルフォード・サウンドだぞ

 
Around 8:30, I visited the tourist information office in Te Anau and asked about the old married couple who looked after me a lot 12 years ago. I knew only their first name, Graham & Thelma, but I didn’t know their surname and I cannot remember where their house is. Yet there are only 3,000 people in Te Anau, and it’s sure their house is in the city center so the tourist information lady called to some place and finally we got their information.
 Unfortunately, I couldn’t meet them, because they moved to Nelson (north part of the south island. I have no time to get there, so I will check their contact on the Internet and I will send a letter soon, and some days later I want to visit them.
 8時30分頃、テ・アナウの観光案内所へ行き、12年前お世話してくれた老夫婦について聞きました。GrahamさんとThelmaさんという名前しか知らず苗字がわかりません。家の場所も思い出せません。でもテ・アナウには3000人しか住んでおらず、彼らの家が中心街にあるのは確実なのでスタッフは何件か電話をかけてくれました。最終的に状況がわかりました。
 残念ながら会えません。Nelsonという南島の北部へ引越したようです。そこに行く時間がないので、インターネットで調べて、手紙を書こうと思います。それから次の機会に訪れたいです。


At 10 o’clock, our bus left for Milford Sound. This bus is inclining and the ceiling is also a window, so even the passengers sitting in the back can see the scenery well.
  10時にミルフォード・サウンドに向けて出発しました。このバスは傾いていて、天井も窓になっているので後ろに座っている乗客でも景色がよく見えます。


On the way to Milford Sound, we stopped a lot. At every stop, we could sightsee.
   ミルフォード・サウンドへの途中にたくさん泊まりました。毎回観光が出来ました。



 
This is Mirror Lake. On purpose the real sign is opposite, because the lake reflects it.
  ミラー湖です。わざと本物の看板が反対になっています。この湖がそれを映すからです。


What a beautiful scenery! I came here 12 years ago.
  美しい景色ですね~。12年前ここに来ました。


I saw this pothole 12 years ago as well.
  このポット・ホールも12年前に見ました。



 
At 1 o’clock, our ship departed. I know that Milford Sound is one of the largest rainfall districts in the world but…
  1時に船が出航しました。ミルフォード・サウンドは世界で最も降水量が多い場所だと言われていますが・・・


 
It was completely fine today. I couldn’t find any cloud today. 12 years ago, it was completely fine as well. Last year and 12 years ago when I did heli-skiing, it was completely fine. When I visited Yaku-shima Island for 4 days (some one said the island has 400 rainy days in 1 year), it was completely fine for 4 days. It’s common to me. In addition…
  完璧な晴れでした。今日は雲を見つけられませんでした。12年前も完璧な晴れでした。去年と12年前へリスキーをした時も完璧な晴れでした。1年間で400日雨が降ると言われる屋久島へ4日間行った時も、4日間完璧な晴れでした。Torojiro先生にとってこれはよくあることですが、それに加えて・・・
[Movie] 動画 Milford Sound ( 19 sec, 27 sec, )




I saw wild dolphins,
 野良イルカ、
[Movie] 動画 Dolphin ( 120 sec, 205 sec, )



seals,
   野良アザラシ、
[Movie] 動画 Seal ( 110 sec)


and penguins. I’m very happy.
  野良ペンギンがうろちょろしている所を見れました。とてもうれしかったです。
[Movie] 動画 Penguin ( 49 sec)


Water falls with a rainbow. How beautiful it is!
  滝と虹です。キレイですね~。
[Movie] 動画 Waterfall ( 37 sec, 61 sec)



This is a typical fiord. I can use this picture when I am teaching geography.
  これは典型的なフィヨルドですね。社会を教えている時にこの写真が使えそうです。



 
  あまりの写真たち
Please watch the beautiful scenery of a fiord.
   美しいフィヨルドの景色を見てください。



When we came to the entrance of a bay, we went back. I saw a Norway fiord and New Zealand fiord. Both of them are very beautiful. I’m interested in fiords.
   湾の入り口へ来た時、引き返しました。ノルウェーとニュージーランドのフィヨルドを両方見ました。どっちもキレイです。フィヨルドは面白いです。
[Movie] 動画 Entrance of a bay (15 sec, 21 sec)

 
On the way back, I saw a lot of sheep. It’s normal scenery in New Zealand.
   帰りにたくさんの羊を見ました。ニュージーランドでは普通の景色です。


 
After I came back to Te Anau, I went to the library and checked my e-mail. It was almost closed so I used the Internet only for 10 minutes, so I will do it one more time tomorrow.
   テ・アナウに帰って来て、図書館でメールチェックをしました。ほとんど閉館だったので10分しかネットが出来ませんでした。明日もう一回やろうと思います。


 
I bought Chicken & Chips and ate it beside Lake Te Anau. I can eat it while walking so it’s efficient, because we can save time to sightsee.
   チキン&チップスを買って、テ・アナウ湖のほとりで食べました。歩きながら食べられます。だから効率的です。何故なら観光する時間が確保されるからです。


 
Since the tourist information staff told me, I visited the area, maybe this used to be the old married couples house I stayed here at that time. No one lives here now. 12 years was so long ago.
  観光案内所の人が教えてくれたので、その場所へ行ってみました。これが多分老夫婦の住んでいた家だと思います。あの時ここに泊まりました。今は誰も住んでいません。12年は長いです。

No comments:

Post a Comment