27 August, 2011

27th Aug. Bye-bye Vava’u

Bye-bye Vava’u
8月28日 さようならババウだぞ


 
We waited for 3 hours at the airport. It’s common in Tonga. I might be lucky because I stayed in Vava’u a little bit longer than I planned. It was my last visit to Vava’u. Thank you very much. See you some days later.
 3時間空港で待ちました。これはトンガでは一般的です。計画より少し長くババウにいれてラッキーだったのかも知れません。最後のババウ訪問でした。ありがとうございました。また会いましょう!


 
On the way back to Nuku’alofa, we dropped Sefo off in Fahefa village. Oh! You are Onigiri (Nigirimeshi)! Yes, he used to be Kimika’s dog, but because of Ha’apai’s problem, he became Sefo’s dog.
ヌクアロファへの帰り道、Fahefa村でSefoさんをおろしました。お~おにぎり(にぎり飯)君ではないか~。そう、彼はKimikaさんの犬でしたが、ハアパイの問題でSefoさんの犬になったのです。


 
He looks very happy thanks to Sefo.
  Sefoさんのお陰で、おにぎり君は幸せそうに見えます。

No comments:

Post a Comment