07 March, 2011

7th Mar. We visited GPS Hala’ovave.

We visited GPS Hala’ovave
3月7日 Hala’ovave小学校へ行ったぞ

 
At 11 o’clock, I observed abacus and mathematics class at GPS (Government Primary School) Hala’ovave with Yukio, Hirono and Kimika.
11時にHala'ovave小学校でそろばんと算数の授業見学をしました。Yukioさん、Hironoさん、Kimikaさんと行きました。


 
The class, class 4, is well-organized. I observed the teacher Lini before, she is a good teacher. We can realize it from the students’ attitude.
4年生はよく躾けられていました。Lini先生のクラスは以前見学しましたが、彼女は良い先生です。生徒達の振る舞いから感じ取る事ができます。


 
Almost all students understood how to make abacus and she was looking after low level students especially. It was completely different from ordinary Tongan teachers.
  ほとんどの生徒達がそろばん操作を理解していました。彼女は学習の遅い生徒を特に注意して見ていました。これは一般的なトンガの先生と完全に違う所です。



 
After the class, Yukio gave Lini his gift from Japan, Kintaro candy (a candy bar made so that Kintaro’s face appears wherever the bar is cut. He is going back to Japan 21 Mar. We will lose a great person from Tonga.
授業終了後、Yukioさんが金太郎飴をLini先生にあげました。Yukioさんは3月21日に日本へ帰ります。トンガから偉大な人がいなくなることになります。

No comments:

Post a Comment