28 March, 2011

28th Mar. Gathering

Gathering
3月28日 集合だぞ

 
Around noon, Tupou, who is a Ha’apai teacher, called on me with Ha’apai abacus members. Long time no see.
昼頃、ハアパイのTupou先生がハアパイのそろばんメンバーと訪ねてきてくれました。久しぶり~。

 
We had a principal meeting and a staff meeting around 2 o’clock. We confirmed how many students come from each school and made an admission ticket. It amounted to 308 participants.
  校長会議とスタッフミーティングが2時頃にありました。それぞれの学校から何人の生徒が集まるか確かめました。そして受験票も作りました。合計308人の参加になります。

 

 
Of course Sefo was the main teacher. He did very well.
  もちろんSefoさんがメインティーチャーを務めました。とてもよくできました。


 
After these meetings, we moved to Queen Salote College hall and inspected how we can set up desks and chairs. The hall has an enough space and equipment.
  それらの会議の後、Queen Salote Collegeホールを下見に行って、どうやって机とイスを配置するか見ました。そこには十分なスペースと備品があります。
 

 
Around 5 o’clock, Pungatoa, who is a Vava’u officer, came to CDU. Long time no see. It was the first time that Kimika met him. She seemed to fall in love with him at first sight, because he is dandy.
  5時頃、ババウオフィサーのPungatoaさんがCDUに来ました。久しぶり~!Kimikaさんが彼に会うのは初めてでした。KimikaさんはダンディーなPungatoaさんに一目惚れしたようでした。

 


 
After work, we went to Lunarossa restaurant. Though it was expensive, we enjoyed a luxurious dinner.
  仕事の後、Lunarossaレストランへ行きました。高かったですが、豪華な夕食を楽しみました。

 

  
We ordered an oyster, fresh slices of raw tuna, beef steak and so on.
  生牡蠣、まぐろの刺身、ビーフステーキなどを頼みました。

No comments:

Post a Comment