14 March, 2011

14th Mar. Final report before going back to Japan.

Final report before going back to Japan
3月14日 帰国前報告

 
Sefo called on Yukio to say good-bye. Sefo was in Ha’apai last week, once he is able to come back to Tongatapu, but tonight, he has to go to Ha’apai again, he is very busy. He bought a souvenir for Yukio, how thoughtful he is!
He can stay in Tongatapu for only 2 days, but he came to CDU to give the souvenir because it will be his last time to see Yukio. What do you think about his actions, Hirono?
Sefoさんがさよならを言う為にYukioさんを訪ねました。先週Sefoさんはハアパイにいて、一旦トンガタプへ帰って来れましたが、今晩またハアパイへ行きます。とても忙しいです。彼はYukioさんにお土産を買ってきました。なんて律儀なんでしょう。
トンガタプにいられるのは2日だけでしたが、お土産を渡す為にCDUに来ました。彼にとってYukioさんに会える最後のチャンスだったからです。彼の誠意あふれる行いについてどう思いますか?エウアリアンHironoさん!


 
At 5 o’clock, we participated in the final report. 2 volunteers explained their activities of the past 2 years. This is Maiko, who is working in Tonga-High-School as a Japanese teacher.
5時に帰国報告会へ参加しました。2人のボランティアが2年間の活動を説明しました。トンガ高校で日本語教師として働いているMaikoさんです。


 
This is Yukio, who is working for the mathematics room in CDU.  Their reports were well arranged.
CDUの数学科で働いているYukioさんです。彼らの報告は良くまとまっていました。



 
Recently, I have been making YAMANEKO-KO normal edition. Why does Torojiro make the YAMANEKO-KO? It’s secret now.
最近ノーマル山ネコ子を作っています。なぜTorojiro先生はこの山ネコ子を作っているのでしょうか。今は秘密です。

2 comments:

  1. ほぅ~また私に聞くのですね。Sefoさんが律儀な誠意のある人であることはよくわかってますよぉ~(笑)

    ReplyDelete
  2. エウアリアンHironoさん コメント・・・というか返事ありがとうございます。

    Sefoさんは大和魂のあるトンガ人ですねぇ。一緒に良いそろばん大会を作っていきましょう。Hironoさん、先ほどトンガタプに到着したらしいですね。CDUまで迷わずに歩いて来てください。笑

    ReplyDelete