21 March, 2011

21st Mar. Seeing Off

Seeing Off
3月21日 見送りだぞ

20-4 volunteers have gone back to Japan. Thank you for your trouble.
20年度4次隊のボランティアが日本へ帰りました。お疲れ様でした。


On the way to the airport, I gave No.282 YAMANEKO-KO doll to Mariko, who is Yukio’s spouse. I gave No. 171 YAMANEKO doll to Yukio on 7 Dec. in 2009, so No.171 and No.282 became married couple YAMANEKO dolls. Thank you for taking care of me a lot for a year and a half since I came to Tonga.
 空港への途中に山ネコNo.282をMarikoさんへあげました。2009年の12月7日にYukioさんにNo.171をあげております。それでNo.171とNo.282は夫婦山ネコになるわけです。Torojiro先生がトンガに来てから1年半、色々お世話をしていただきありがとうございました。
http://ameblo.jp/torojirotriun01/day-20091207.html
This is the article when I gave No.171 YAMANEKO doll to Yukio.



At the airport, I helped them to check in. From the left Maiko, Mariko and Yukio. Though Koichi, in the right end, would not go back to Japan he has to leave Tonga in 3 months and I have to leave here in 6 months. Oh my goodness.
  空港で、チェックインのお手伝いをしました。左からMaikoさん、Marikoさん、Yukioさんです右端のKouちゃんは日本に帰りませんでしたが、3ヵ月後にトンガを発ちます。Torojiro先生も6ヵ月後に発ちます。えらいこっちゃ。



 
After work, I taught abacus to Amelia. Today, I showed flash problems to her. She can make 1-digit 3 numbers addition mentally now. Actually she needs at least 1-digit 8 numbers to win the subject.
  仕事の後Ameliaちゃんにそろばんを教えました。フラッシュ暗算を見せました。彼女は1桁の3つの数字を暗算で出来ます。実際その種目で勝つ為には少なくとも1桁8つの数字が必要です。


 
Following that, I made my special curry and rice. My strategy was that I added garlic without cutting it. It became like a potato.
  それから特製カレーライスを作りました。工夫はニンニクを切らずに入れたことです。イモの様になりました。


 
I made a YAMANEKO doll as usual. I succeeded to make it pretty as well.
  いつも通り山ネコを作りました。今回も可愛らしく出来ました。

No comments:

Post a Comment