05 March, 2011

5th Mar. Evolved Old Boys’ Meeting

Evolved Old Boys’ Meeting
3月5日 進化した おっさん部会

 
At 9 o’clock, I went to the JICA dormitory to clean the room. By chance, Taki, who is in my group and has the Buddha’s hand, helped me to move the sofa with his Buddha smile. Thank you Taki.
9時にJICAドミトリーへ掃除をする為に行きました。たまたま同期で仏の手を持つ男Taki君がソファーを動かすのを仏の笑顔で手伝ってくれました。Taki君ありがとう。


 
Around 11 o’clock, Hirono, Kimika and Torojiro visited the cafe called “Escape” and prepared for the national competition.
11時頃にHironoさん、Kimikaさん、Torojiro先生はEscapeカフェに行きました。そして全国大会の準備をしました。


 
We confirmed the time table, staff meeting’s documents, marking duty’s documents and questions. We worked very hard while drinking smoothies.
 タイムテーブル、スタッフ会議の書類、採点係の問題を確認しました。スムージーを飲みながらたくさん働きました。


 
By the way, Hirono and Kimika are on a diet, but they like eating very much. We cannot expect them to lose weight.
 ところで、HironoさんとKimikaさんはダイエット中です。しかし、彼らは食べる事が大好きです。減量することが期待できませんね・・・。


 
After that, we came to CDU and wrapped the gifts for the competition. We completed 80 gifts belonging to type A (an eraser and pencils) and 80 gifts belonging to type B (only pencils). Following that, they decided to bring abacuses and books back to Ha’apai and ‘Eua for their students. We finished work around 6 o’clock. Thank you for your work on a holiday.
 その後、CDUへ行き、賞品のラッピングをしました。タイプAとして鉛筆消しゴムセットを80個、タイプBとして鉛筆2本のみを80個完成させました。それで、HironoさんとKimikaさんはそろばんと、本をハアパイとエウアへ持ち帰ることにしました。6時頃仕事を終えました。休日に働いてくれてありがとうございます。


 
Around 7 o’clock, the old boys’ meeting started. Today’s meeting was different from the usual one. Now 3 girls, who are in the outer islands, are in Tongatapu, so we invited them to come to the meeting.
 7時頃、おっさん部会が始まりました。今日の会はいつもと違っていました。今3人の離島ガールズがトンガタプに来ているので、おっさん部会に招待しました。


 
There were 7 old boys and 5 girls, then the meeting continued until 4 thirty AM. We were sleepy but it was a great drinking party, not the old boys’ meeting but an exciting meeting.
  7人のおっさん(※おっさん予備軍を含む)と5人のガールズ、そして会は早朝4時半まで続きました。めちゃくちゃ眠かったですが、素晴らしい飲み会でした。

No comments:

Post a Comment