03 March, 2011

3rd Mar. Abacus & mathematics Pre-meeting

Abacus & mathematics Pre-meeting
3月3日 予備そろばん算数部会だぞ


 
Sefo and I visited the education minister again. Our documents were accepted smoothly today. We were relieved.
SefoさんとTorojiro先生は、もう一度、教育大臣を訪ねました。今日はスムーズに書類が受け入れられました。良かったです。


 
After that, we called on Hepeti, who is the representative of TESA (Tongan Soroban=abacus Education Association). Tonga is a small country with 100,000 people, and so city officers nearly equal government officers.
 その後、トンガ珠算教育連盟の代表Hepetiさんを訪ねました。トンガは小さい国(人口10万人)なので、市の職員≒政府の役員みたいな感じです。


 
At 6 o’clock, we were invited by Yukio, who is a CDU officer belonging to the mathematic room. They provided us with a lot of food. Thank you for inviting us. We had a very good time.
6時にCDU算数担当のYukioさんの家に招待してもらいました。たくさんの食事をいただきました。お招きいただきありがとうございます。楽しい時間が過ごせました。


 
We are the abacus and mathematics members. Hirono and Kimika came from ‘Eua and Ha’apai to participate in the abacus and mathematics meeting tomorrow.
 Yukio and his wife Mariko are going back to Japan on 21 March. Oh time flies…
そろばん算数部会のメンバーです。HironoさんとKimikaさんは明日のそろばん算数会議に参加する為に、エウアとハアパイから上京して来ました。
YukioさんとMarikoさんは3月21日に日本へ帰ります。時間が経つのは早いです・・・。

No comments:

Post a Comment