06 March, 2011

6th Mar. Report & Farewell Party

Report & Farewell Party
3月6日 報告会と送別会

 
I woke up at 10 o’clock maybe because I went to bed at 7 o’clock in the morning so I slept only 3 hours. I was supposed to go to the JICA dormitory to participate in the final report of 20-4 volunteers at 10 o’clock so I hurried up to get there.
10時に起きました。何故なら朝の7時に寝たからです。3時間だけ寝ました。JICAドミトリーで行われる20年度4次隊の報告会に参加する予定だったので、急いで向かいました。


 
Around 10 thirty, I visited the JICA dormitory, of course the report had already started. Though I was late, I learned a lot of things from them. Thank you for your trouble. They have another report, JICA’s public report, on 14 Mar.
10時半頃、JICAドミトリーを訪れました。もちろん報告会は始まっていましたが、彼らからたくさんの事が学べました。お疲れ様でした。3月14日に他の報告会があります。


 
After the report, we were provided with Korean food. I like the food very much.
  報告会の後、韓国料理をいただきました。この料理は大好きです。


 
At 6 o’clock, we had a farewell party for 20-4 volunteers in Kuniko’s house. This time four volunteers, who belong to the outer islands, joined the party.
6時に20年度4次隊の方々の為に送別会を開きました。今回4人の離島ボランティアが参加しました。


 
Of course I made my special Mabo-tofu, but I was not allowed to add a lot of garlic to it. I used only one whole bulb of garlic, it was very sad instead a lot of spectators came together while I was making it.
もちろん特製麻婆豆腐を作りました。しかしたくさんのニンニクを入れることを許してもらえませんでした。臭いからでしょうか???たった丸々一個のニンニクを使いました。悲しかったですが、代わりに、作っている間、たくさんのギャラリーが見物に来ました。


 
4 members are going back to Japan on 21 Mar. Time flies.
  4人のメンバーが3月21日に帰国します。時間が経つのは早いものです

No comments:

Post a Comment