09 July, 2011

9th Jul. The First Farewell Party

The First Farewell Party
7月9日 1回目の送別会

 
Taika was having a rest on the shelf hung from the ceiling. That’s great! Last time he came to my house, he couldn’t jump to the shelf.
  Taika君は吊り棚の上で休んでいました。凄い!前回来た時はここまでジャンプ出来ませんでしたから。

 

 
At 3 o’clock, we enjoyed tennis as usual. I got there by aggressive walking. Since only 4 members came, we played without having a break.
  3時にいつも通りテニスを楽しみました。攻撃的散歩で行きました。4人しかいなかったので、休憩なしでした。

 

 
At night, we were invited to a tennis club party by Matazo and his spouse Akiko. It was also my farewell party. It seems to be too early, but actually I have only 2 and half months. In this month, I run the abacus competition in Ha’apai, in August I’ll go to New Zealand, after that I am supposed to run the second abacus competition in Vava’u and in September I want to travel around Tonga. Following that I have to prepare for going back to Japan. So maybe I will be able to play tennis only a few times…I’ve almost finished my life in Tonga.
 夜、山形さんと奥さんのAkikoさんにテニス部パーティーが企画されました。Torojiro先生の送別会も兼ねているようでした。早すぎるように思えますが・・・実際帰国まで2ヶ月半しかありませんし、今月はハアパイでそろばん大会をやりますし、8月はニュージーランドへ行きますし、その後ババウで大会を開催し、9月はトンガ中を旅行したいし、帰国の準備もあります。多分ほんの数回しかテニスが出来る位です。ほぼトンガ生活が終わったんですね~。

 

 
It was a great party. Thank you for arranging it. When I left my workplace in Nagano (2009 March), I was invited to a lot of farewell parties and I gained 5 kg in 10 days so I will take care of my body, though it makes me very happy.
  素晴らしいパーティーでした。企画していただきありがとうございます。2009年3月に長野県の職場を離れる時、たくさんの送別会に招待され、10日間で5kg太りました。だから送別会はとても幸せですが、体調管理に気をつけようと思います。

Oh…lately, I have not gone to a kava party. I want to go there but I’m very busy on Saturday.
  あぁ最近カバパーティーに行っていないです・・・行きたいけど土曜日が忙しいのです・・・。

No comments:

Post a Comment