07 July, 2011

7th Jul. Tsunami, Taika, Strategy Meeting

Tsunami, Taika, Strategy Meeting
7月7日 津波・Taika君・作戦会議

When I went to CDU, suddenly a tsunami warning came. Since all of the CDU workers started evacuation, I decided to move to the hospital.
At last the tsunami didn’t come. I am safe, thank you for your concern.
  CDUに行ったら、突然津波警報が出ました。職員が全員避難を始めたので、病院へ移動することにしました。
 結局津波は来ませんでした。無事です。ご心配ありがとうございました。

 

 
After work, Melissa called on me and I provided her with my special Mabo-tofu. I didn’t have enough time so I added only one whole bulb of garlic. I am sorry.
  仕事の後、Melissa先生が訪ねて来ました。特製麻婆豆腐を作りました。時間が無かったので、丸々1個のニンニクしか入れられませんでした。すみません・・・。


 
 
I will look after her cat Taika because she will go to the outer island, Ha’apai. Have a nice trip.
  Taika君のお世話をします。Melissa先生はハアパイへ行きます。よい旅を!

 

 
At 9 o’clock, I went to the JICA dormitory as well. Hirono came from ‘Eua to go to the Ministry of Education and request the important thing for Sefo. We had a strategy meeting for tomorrow.
9時に今日もまたJICAドミトリーへ行きました。Hironoさんがエウアから来ました。教育省へSefoさんの為に大事なお願いに行くためです。明日の為に作戦会議を開きました。

No comments:

Post a Comment