05 July, 2011

5th Jul. New Students

New Students
7月5日 新しい生徒さんだぞ

 
Since the Internet and tap water are not working in CDU now, I was in the JICA dormitory in the morning.
Suddenly I received a text message from Sefo. It said we have to start our class in TIOE at 11:20 (according to the timetable, our class starts at 1:00) maybe because of the bad weather.
Although the reason (bad weather) is strange, I moved to TIOE right away.
  CDUでインターネットと水が止まっているので、朝はJICAドミトリーにいました。突然Sefoさんからメールが届きました。時間割では1時からでしたが、多分悪天候の為11時20分から授業を開始しなければならないとのこと。
 悪天候だという理由はよく分かりませんが、とにかく教員養成学校へ急ぎました。

 

 
We welcomed these new students. They are year 2 students. Actually there are 38 students (though it was 28 today). They have already learned Sefo and Torojiro’s name. Nice to meet you! Let’s enjoy abacus. Yet I have to leave here in September…
  新しい生徒さんを迎えました。2年生です。今日は28名でしたが実際は38名います。既にsefoさんとTorojiro先生の名前を知っていました。はじめまして?!そろばんを楽しみましょう。でも、9月にここを離れなければなりませんが・・・。

No comments:

Post a Comment