15 July, 2011

15th Jul. Deskwork, Small Stage, Buddha Power

Deskwork, Small Stage, Buddha Power
7月15日 デスクワーク・小舞台・仏の力

 
I was working in CDU all day long. I am arranging the Japanese abacus camp, Heilala festival, Ha’apai abacus competition, my private trip to New Zealand and making a thank-you letter for the abacus donation from Japan. I have a great many things to do before I go back to Japan.
  1日中CDUで働いていました。日本そろばんキャンプ、ヘイララフェスティバル、個人のニュージーランド旅行を計画し、そろばん寄付をしてもらった礼状を書いています。帰国するまでにやる事がたくさんあります。

 
 
After work, I went to the restaurant which I came to with Hiko, Hirono and Kimika when the abacus & mathematics meeting was held. I cannot understand which category this restaurant belongs to because the restaurant has Chinese food, Indian food, European food etc. Anyway, we had a good time.
仕事の後、そろばん算数部会の時、Hikoさん、Hironoさん、Kimikaさんと来たレストランへ行きました。このレストランを何レストランと言ってよいか分かりません。中華・インド料理・西洋料理など何でもあるからです。とにかく楽しかったです。

 

 
After that, we went to Teufaiva sports stadium to see a Hip Hop dance. The stage was too small compared with the whole stadium and no one used the stage (maybe because it was very small). Although, it seemed not to be a Hip Hop, Tongans were fascinated by the programs.
その後、Teufaiva競技場へヒップ・ホップダンスを見に行きました。競技場全体と比べて舞台は小さすぎるのと、誰も舞台を使っていませんでした。多分とても小さいからでしょう。ヒップ・ホップに見えませんでしたが、トンガ人達は魅了されていました。

 

 
The Buddha face Taki succeeded to fix my lap top PC’s adapter and brought it to the JICA dormitory. Because the situation was so serious, I had almost given up fixing it, but thanks to Buddha power my lap top PC was repaired. Amazing! Thank you Taki.
  仏の顔を持つ男Taki君がTorojiro先生のノートパソコンアダプターを直してJICAオフィスへ持って来てくれました。状況が厳しかったので直ることをほとんど諦めていましたが、仏の力のお陰で直りました。すご~い! Taki君ありがとう。

No comments:

Post a Comment