28 July, 2011

28th Jul. Ha’apai Competition

Ha’apai Competition
7月28日 ハアパイ大会だぞ

Ha’apai abacus competition was held today.
  ハアパイそろばん大会が開かれました。


About 250 students came together from 2 Ha’apai main islands.
  約250人の子ども達が2つの主要な島からやってきました。
[Movie] Competition動画:(10sec)


During the oral problems, Ifa and Sefo were doing well.
  読上算の時、IfaさんとSefoさんはよくやっていました。
[Movie] Oral Ifa & Sefo動画:(25sec, 37sec)




Especially, the marking and list up part went very smoothly for the managers.
  特に採点、リストアップは運営側としてとてもスムーズでした。




 
 
Compared with the competition last year, it was a very good competition, maybe because Ha’apai teachers and officers are very good and have the experience to run the competition. In addition 5 volunteers and Sefo and Miwa came to Ha’apai.
  去年の大会に比べてとてもよい大会となりました。多分、ハアパイの先生達と、オフィサーは優秀なのと、運営経験があること、加えて今年は5人のボランティアとSefoさん、Miwaさんがハアパイに来たお陰でしょう。


 
 
Here is our group. Thank you for your trouble.
  メンバーです。お疲れ様でした。



 
When we put the hall in order, Sefo and Tupou, who is the charismatic teacher in Ha’apai, were sitting side by side 5 times.
  片付けしている時に、Sefoさんとハアパイのカリスマ教師Tupouさんは5回隣の席に座りました。

 


 
We had dinner at Mariner’s Café. The barbeque plate and beer tasted so delicious.
  ディナーをMariner’s Caféで食べました。バーベキュープレートとビールはとてもおいしかったです。

No comments:

Post a Comment