02 July, 2011

2nd Jul. Cycling, Dance, Tennis, Korean Food

Cycling, Dance, Tennis, Korean Food
7月2日 サイクリング・ダンス・テニス・韓国料理

 
At 7:30 I participated in the bicycle event. I join it every month. It took 25 minutes to get to the meeting place in Vaini.
 These are all photos which I took.
 7時半に自転車イベントに参加しました。毎月参加しています。集合場所のVainiまで25分かかりました。
 下のURLは撮った写真の全てです。
http://photozou.jp/photo/list/436959/4622293


 
Recently, 300 bicycles were donated by Australia, and today’s event was owned by two organizations (Pasikala Nuku’alofa & Pasikala Vaini) so there were a lot of bicycles today.
  最近300台の自転車がオーストラリアから寄付されて、今日は2つの団体の共催だったので、たくさんの自転車が集りました。

 

 
After a 20 km ride, we are provided with a lot of food. Though these were leftovers of the church conference, it was delicious.
 20km走った後、食事が用意されていました。チャーチカンファレンスの残り物でしたが、おいしかったです。

 

 
On the way back from Vaini, I visited the Blow Holes. It was just as dynamic as usual.
  Vainiからの帰り道(相当それておりますが・・・)ブロウホールズに行きました。いつも通り迫力がありました。

 

 
At 1 o’clock, we practiced a Japanese dance for the Heilala Festival. I taught the JICA volunteers how to do it with a lap top PC and a projector. My legs are aching now.
  1時にヘイララフェスティバルの為の日本のダンス(ソーラン節)を練習しました。どのように踊るか、パソコンとプロジェクターで説明しました。足が痛いです・・・。

 

 
Following that, I played tennis at Liahona. I couldn’t get there by aggressive walking because I was too tired, although I enjoyed just 60 km cycling this morning and danced only 1 hour and a half …I have to train my body more for my skiing in New Zealand and this winter in Nagano (after 5 months).
 Anyway, we enjoyed tennis very much.
  その後、Liahonaでテニスをしました。そこまで攻撃的歩きで行けませんでした。とても疲れていたからです。今朝たった60kmチャリで走って、ダンスをほんの1時間半やっただけなのに・・・情けない。おっさんになるとちょっとしたことですぐに疲れてしまうので困ります・・・。ニュージーランドでのスキーと、5ヵ月後長野県でのスキー現役復帰に向けてもっと体を鍛えないといけませんね。
 とにかくテニスはとても楽しめました。

 

 
At night, I went to the Korean restaurant with my friends. On the way, we saw a beautiful sunset. It’s getting colder in Tonga.
  夜、友人達と韓国レストランへ行きました。道中でキレイな夕日を見ました。トンガはどんどん寒くなっています。

No comments:

Post a Comment