10 July, 2011

10th Jul. Church, Heilala, Blow Holes, ChineseFood

Church, Heilala, Blow Holes, Chinese Food
7月10日 教会・ヘイララ・ブロウホールズ・中華

 
I visited Tevita’s church at 10 o’clock. It was just as holy as before.
  10時にTevitaさんの教会を訪れました。いつも通り神聖な雰囲気でした。

 


 
After church, Tevita provided me with some Tongan food. This oven is located outside of his house and it’s only for making traditional Tongan food (Umu). Malo ‘aupito Tevita!
  教会の後、Tevitaさんがトンガ料理をご馳走してくれました。このオーブンは家の外にあり、トンガ料理(Umu料理)を作るためだけのものです。Tevitaさんありがとうございます!

 

 
Following that, I moved to the JICA dormitory by aggressive walking and had a meeting for the Heilala festival. We will march with this, a portable shrine called MIKOSHI.
 その後、JICAドミトリーへ攻撃的な歩きで移動し、ヘイララフェスティバルの会議を開きました。このお神輿と一緒に歩きます。

 

 
After the meeting, I went back to my house to take off my clothes. Since I had still time before sunset, I decided to go for an aggressive walk to the Blow Holes. It takes only 25 minutes.
  会議の後、一旦家に戻り洗濯物を取り入れました。日没まで時間があったので、攻撃的散歩へ出かける事にしました。ブロウホールズまでたった25分です。

 

 
It was more dynamic than usual and…
  いつもより迫力がありました。そして・・・


 
I saw a very beautiful sunset.
  美しいサンセットを見ました!


 
After the Blow Holes, I moved back to the JICA dormitory and went to the Chinese restaurant. Although I don’t know how to spell the name, maybe Galilee, the restaurant is very nice.
 I forgot to take a photo for my YAMANEKO blog, so after we finished eating I did it in front of the restaurant.
  ブロウホールズの後、JICAドミトリーへ戻って、中華料理店へ行きました。名前をどう書くか分かりませんが、多分Galily?そのレストランはとてもよいです。
 山ネコブログの為の写真を撮り忘れたので食べ終わった後、店の前で撮りました。

2 comments:

  1. 山口さん、こんにちは。はじめまして、後任の鈴木咲子と申します。いきなりのコメントすみません。実は前々から、ブログを拝見させて頂いておりまして、大変楽しませて頂いておりました。勝手にすみません。
    今は駒ヶ根にて研修中です。Sefoさんの一件、ものすごく心配です。
    山口さん達とご一緒に頑張っておられたのを拝見していたので、一緒に働けるのを大変楽しみにしておりました。
    教育省の方が堅実な判断をされることを願うばかりです。
    また、どうなったかブログで拝見できる日をお待ちしています。

    ReplyDelete
  2. 山ネコtorojiro7/15/11, 10:44 PM

    鈴木さん コメントありがとうございます。
    そして初めまして。只今研修中なのですね、2年前が懐かしいです。大変な分、楽しいと思いますので65日間がんばってくださいね。
    Sefoさんの件、帰国間近で大変な事になっています。いずれにせよ今年いっぱいは働けるのですが、来年度も新しい人と一緒にそろばんオフィサーとして残れるように働きかけています。しっかり引き継げるように持って行きたいと思いますので、準備しておいてくださいね。分からないことは気楽にメールでも、コメントででも聞いてください。ではまた

    ReplyDelete