17 July, 2011

17th Jul. Scuba Diving

Scuba Diving
7月17日 スキューバダイビングだぞ

 
It was fine today so we went scuba diving. Here is our group.
  今日は天気が良かったので、スキューバダイビングに行きました。メンバーです。

 

 
Four of us did scuba diving, and the other 5 did snorkeling. This is our boat which has two floors.
4人はスキューバをやり、他の5人はシュノーケルをやりました。これがボートで2階建です。

  
  
The diving point was not so far from Tongatapu wharf, but there were a lot of beautiful fish there. Here is not an aquarium but the real ocean. By the way, it was my first time to use my water proof camera and its housing, which can get to 40m depth. It’s working very well.
 Please access below. These are all photos I took.
ダイビングのポイントはそんなにトンガタプの波止場から遠くないのですが、たくさんのキレイな魚がいました。ここは水族館ではありません。本物の海です。ところで、ウォータープルーフカメラと、40mの所迄で撮影できるハウジングを使うのは初めてでした。なかなか使い勝手の良いカメラです。
 下のURLへアクセスしてください。撮った全ての写真です。




 
What a beautiful coral!
  なんと美しいさんご礁でしょう。


 
We had lunch on the boat and it was delicious.
  船の上で昼食を食べました。おいしかったです。


 
We dived twice and on the way back, we visited Pangaimotu Island.
  2本潜って、帰り道にPangaimotuを訪れました。

Thank you for your instruction Sam. We had a very good Sunday.
  Samさん案内してくれてありがとうございました。よい日曜日でした。

No comments:

Post a Comment