27 July, 2011

27th Jul. Preparation

Preparation
7月27日 準備だぞ


 
In the morning, I went for a normal walk to the wharf.
  朝、波止場まで普通の散歩に出かけました。

 

 
Sefo & Hirono
  SefoさんとHironoさんです。


 
This is a public vehicle of Ha’apai school’s office, just a big truck.
  ハアパイスクールズオフィスの公用車、でかいトラックです。

 

 
We visited the abacus competition’s hall and did a rehearsal. Sefo and Ifa, who is the school’s officer in Ha’apai, seemed to be ready to read the oral questions.
 そろばん大会の会場を訪れ、リハーサルを行いました。SefoさんとハアパイスクールズオフィサーのIfaさんは読上算の準備が出来ているようでした。

 

 
After the rehearsal, we visited the unique beer shop,
  リハーサルの後、唯一のビール店へ行き・・・

 

 
the luxurious market (that’s all Ha’apai residents can buy),
  豪華なマーケットに行きました。これがハアパイ住民の買える全てです。

 

 
and Talahiva restaurant. The shop keeper seems to decide customers order because when we order, they had only chicken or mix (chicken, sheep and pork) barbeque. Yet while we were eating, I saw the other customers order from another menu. That’s funny.
  そしてTalahivaレストランへ行きました。この店では店員が注文を決めているようです。我々が注文した時は、チキンとMIX(チキン・羊・豚)のバーベキューしかなかったのに、食べている間、他のお客さんが別のメニューを頼んでいました。面白いです。

 

 
We saw Kimika’s dog Onigiri. Onigiri means rice ball so Sefo calls him rice ball and I call him Nigirimeshi.
  Kimikaさんの犬、おにぎり君に会いました。おにぎりは「ライスボール」というのでSefoさんはそのように呼んでいます。Torojiro先生は「にぎり飯」と呼んでいます。

 

 
He has very short legs, a big head and is very cute.
  彼はとても短い足と、デッカイ顔をしていて可愛らしいです。

 

 
Around 3:30, we prepared the Ha’apai High School’s hall for the competition. We brought a lot of desks and chairs from GPS Pangai. Finally it became a beautiful hall.
  3時半頃、ハアパイ高校の会場準備をしました。たくさんの机と椅子をPangai小学校から運びました。最後に素晴らしい会場になりました。




 
Since Todd, who is my close Peace Corp Volunteer, is living in Ha’apai High School’s accommodation, we called on him and talked a lot.
 This day last year, we were in New Zealand. Time really flies when you are having fun.
  ピースコープボランティアで仲良しのToddさんがハアパイ高校の宿に住んでいるので遊びに行き、たくさん話ました。
 去年の今日は一緒にニュージーランドにいました。時間が経つのははやい!!

 


 
At night, abacus members had dinner at Mariners Café, which is located below our accommodation Fifita Guest House. I ordered ota-ika (Tongan raw fish) and it was delicious.
  夜、Fifita Guest Houseの下にあるMariner’s Caféde食事をしました。Otaikaを注文しました。おいしかったです。

No comments:

Post a Comment