30 July, 2011

30th Jul. Internet

Internet
7月30日 インターネットだぞ

 
Around 8:30 we left our accommodation. We took this airplane DC-3 the same as on the way to Ha’apai. During World War , there were a lot of DC-3 but now, this is the only one which is working as a passenger plane, in short it’s very rare.
  8時半頃、宿を出ました。行きと同じくDC-3に乗りました。第二次世界大戦中にはたくさんありましたが、今は旅客機として飛んでいるのはここだけだです。つまりめちゃくちゃ珍しいのです。

 

 
Ha’apai girls (Kimika, Miyuki and Sachiko) and the soroban girl in Vava’u, Manami, came to the airport to see us off. Thank you very much. We had a very good time in Ha’apai.
  ハアパイガールズのKimikaさん、Miyukiさん、Sacchanと、ババウのそろばんガールManamiさんも見送りに来てくれました。ありがとうございます。良いハアパイ滞在でした。

 

 
Kimika’s dog Onigiri (Rice Ball or Nigirimeshi ) also came to the airport on foot, but he was very tired so was sleeping. Anyway, thank you for coming.
 Kimikaさんの犬おにぎり(ライスボールまたはにぎり飯)君も空港に歩いて来てくれましたが、疲れたので寝ていました。とにかく来てくれてありがとうございます。

 


 
Ha’apai is a very beautiful island and has a lot of outer islands.
  ハアパイはとてもキレイな島です。たくさんのハアパイの離島があります。




 
After I came back to Tongatapu, immediately I went to the JICA dormitory to prepare for the Heilala Festival. We are supposed to march with this portable shrine the day after tomorrow.
  トンガタプに帰ってきてから、直ちにJICAドミトリーへ行きヘイララフェスティバルの準備をしました。明後日この神輿をかついで行進することになっています。

 

 
After a long time away, I went to the restaurant, Gold Coast. In Tonga, Chinese food is my favorite.
  久しぶりに黄金海岸という名の中華へ行きました。中華料理はトンガでは一番口に合います。

 

 
By the way, suddenly I got the Internet in my house, because my landlord connected to the Internet and it is wireless so I can use it for free. At last I can update my blog frequently, and my life becomes convenient though I have less than 2 months left.
  ところで、突然家でインターネットが使えるようになりました。大家さんが契約して、無線だからタダで使わせてもらえるのです。やっとブログを頻繁に更新できるようになりました。そして2ヶ月未満しか残っていませんが、生活が便利になりました。

No comments:

Post a Comment