29 December, 2010

29th Dec. Scuba diving in ‘Eua.

Scuba diving in ‘Eua
12月29日 エウアでスキューバダイビングだぞ

 
At seven thirty, my landlord, Misi brought us to the domestic airport. Malo ‘aupito. The airplane to ‘Eua is like a taxi.
 7時半に大家のMisiさんが空港まで運んでくれました。ありがとうございます。エウア行きの飛行機はタクシーみたいです。

 

 
Akiko sat on the copilot seat.
副操縦席に座りました。


 
After we arrived in ‘Eua, our accommodation’s owner, Taki, came to the airport and picked us up. In Japan we are rarely able to ride on a load-carrying platform. They were very pleased.
 エウアについた後、宿のオーナーTakiさんが迎えに来てくれました。日本では車の荷台に乗れることは珍しいので、とても喜んでいました。


 
When we visited the scuba diving shop, Deep Blue, the owner said that they didn’t know we were coming. Actually I booked nearly one month ago in Tongatapu, so their contact was not good. Anyway, they prepared right away, so 2 hours later we could do it.
ダイビングショップのDeepBlueを訪ねた時、オーナーが我々が来ると知らなかったと言っていました。1ヶ月近く前に予約はしましたので、彼らの連絡が良くなかったのだと思います。すぐに準備するようだったので、結局2時間後に出来ました。

 

 
While we were waiting, we went for a short walk. We visited the West Pac Bank and met Letea, who was my abacus class student, and then we visited the market. Lea, who is a TIOE student and takes Japanese language class, called my name. We talked a lot in Japanese. Your Japanese is very good!
 待っている間、銀行に行ってそろばんクラスの教え子Liteaさんに会って、マーケットに行きました。教員養成学校の生徒で日本語の授業を取っているLeaさんに呼びかけられました。日本語でたくさん話しました。あなたの日本語はとても良いですね。



 
Around 1 o’clock, we went scuba diving at last.
1時頃、ようやくダイビングに行きました。



 
The instructor Wolfgun, who is from Germany, really likes narrow point. We passed through tunnels a lot. It was scary but interesting.
インストラクターのWolfgunさんは狭い所がとても好きなようで、たくさんのトンネルを抜けました。怖かったですが面白かったです。

 

 
This is Chie and Torojiro.
ChiichikuさんTorojiro先生。


 
 
  
We saw a lot of beautiful and attractive scenery under the water.
 非常にたくさんの魅力的な景色を水中で見ました。

 
After the diving, we jumped into the sea in turn, and then
 ダイビングの後、順番に海に飛び込みました。そして


 
ate sandwich at the diver’s shop,
 ダイバーズショップでサンドウィッチを食べて


 
had dinner at Hideaway, accommodation.
 宿のHideawayで夕食を食べました。


 
At 7:30, we watched the beautiful evening glow from the seaside. We will go cave diving, which is advanced level, tomorrow. It must be fine!
 7時半、美しい夕焼けを見ました。明日上級者向けの洞窟ダイビングに行きます。明日は良い天気で楽しくなるに違いありません。

No comments:

Post a Comment