28 December, 2010

28th Dec. We went around Nuku’alofa city.


We went around Nuku’alofa city.
12月28日 ヌクアロファ観光だぞ~

We woke up at half past nine. We slept a lot, maybe because we went sightseeing aggressively yesterday. In addition, we visited a lot of places today as well, but we went around only in Nuku’alofa city by bicycle. Let me explain only a summary.
9時半に起きました。たくさん寝ました。多分昨日攻撃的に観光したからでしょう。さらに今日もたくさんの場所を訪れました。しかしヌクアロファ市内だけを自転車で廻りました。概要だけ説明させてください。

 
 
In the morning, we presented a Japanese gift to my landlord family. They were pleased.
 朝に、贈り物を大家さんに渡しました。喜んでくれました。



 
After 11 o’clock, We visited a bicycle repair shop, and then we rented bicycles.
11時過ぎに自転車修理店を訪れ、自転車を借りました。

 
This is Teufaiva sports stadium.
 Teufaivaと言う競技場です。


 
This is my workplace, CDU.
職場のCDUです。


 
 
This is TIOE, Tonga Institute Of Education. I am teaching abacus here.
 教員養成学校です。ここでそろばんを教えています。



 
This is the Basilica church, which is very famous in Tonga.
Basilica教会といって、トンガでは有名な教会です。



 
This is the Royal tombs. The kings George Tupou the 1st to the 4th are buried here.
王家の墓で、王様のTupou1世から4世までが埋葬されています。

 
This is the Royal palace. It’s used as the State Guesthouse.
王族の家で、迎賓館として使われています。



 
This is the only one Kentucky Fried Chicken in Tonga. Unfortunately, this is just a used sign board, an imitation so to speak.
これはトンガに唯一のケンタッキーフライドチキンです。残念ながら、これは偽物です。まぁ中古の看板とでも言いましょうか・・・。

 
This is the main market in Nuku’alofa city center. They bought a lot of souvenirs.
ヌクアロファ市内の中心的なマーケットです。たくさんの土産を買いました。


 
We visited the JICA dormitory for a short time.
JICAドミトリーを短時間訪れました。



 
And then, we went to the east direction. On the way, we drank and ate a coconut. It was very rare for them.
それから、東の方角へ行きました。途中に椰子の実を飲んで食べました。珍しかったようです。

 
On the way back to my house, they took a photo of the post office. I thought it’s not rare.
 家への帰り道に、郵便局の写真を撮っていました。これは珍しくないと思うのですが・・・。


 
Around 7 o’clock, we had a dinner party in my house. Koichi, who is a Ha’apai volunteer, and Aisling, who is Irish and Brian (the Ha’apai divers shop owner)’s friend came to my house. We had a very good time.
 7時頃、夕食会を家で開きました。ハアパイボランティアのKouちゃんと、ハアパイのダイビングショップオーナーのBrianさんの友達でアイルランド人のAislingさんが来ました。楽しい時間が過ごせました。

 
I gave No.268 YAMANEKO doll to Aisling. It was YAMANEKO’s third time to go to Ireland.
 山ネコNo.268をAislingさんにあげました。山ネコにとってアイルランドに行くのは3回目です。

No comments:

Post a Comment