25 December, 2010

25th Dec. I visited Te’ekiu village.

I visited Te’ekiu village.
12月25日 Te’ekiu村に行ったぞ~
 
I went to Te’ekiu village, which my landlord Misi is from, with Misi, Lavinia and their 3 kids. It took us 20 minutes by car. Maybe it will take 25 minutes by aggressive walking.
Te'ekiuという大家のMisiさんの村へ行きました。車で20分かかりました。多分攻撃的歩きで25分かかるでしょう。

 

 
First, we visited their church. Misi is the secretary of the church. He preached very well.
 初めに彼らの教会に行きました。Misiさんは教会の代表でした。お説教をしっかりしていました。
[Movie] Misi’s sermon動画:(18 sec)


 
During the church, Lavinia went to the front, and then started reading the story about Christmas.
教会の途中に、Laviniaさんが前に出て行き、クリスマスについてのお話を始めました。
[Movie] Lavinia read to the kids動画:(20 sec)


 
Going to a church, sometime, is good.  If I go to a church every week, I will be bored
教会に時々行くのはいいなぁと思います。でも毎週行くとなると退屈するでしょう。

 

 
After that, I joined a kava party. Maybe it was my first time to drink kava in the afternoon.
その後、カバパーティーに参加しました。昼間からカバを飲むのは初めてだったと思います。
[Movie] kava party in the afternoon動画:(11 sec)


 
And then, we ate the Christmas meal and I ate all I wanted. I think I cannot eat a lot like Tongan adults. Perhaps my level is primary school kids.
そして、クリスマス用の食事を思う存分食べました。Torojiro先生はトンガ人の大人の様にたくさん食べられません。多分小学生レベルだと思います。

 
 
Finally, I participated in the kava party again. Though I am not sure the reason, we moved to the other place next to the previous one. Anyway, I drank kava a lot today.
最後に、もう一回カバパーティーに参加しました。何故か分かりませんが、場所を隣に移動しました。とにかくたくさんカバを飲みました。

2 comments:

  1. Well, I am Semisi younger brother now living here at Japan with my family..I would like to meet you sometime..e-mail tklei2002@yahoo.com Regards..tklei

    ReplyDelete
  2. Thank you for your comment Takai Palei

    Yes, we should meet. Let me send you an e-mail and keep in touch from now on.
    Toki sio anai! Tolu

    ReplyDelete