20 December, 2010

20th Dec. Neko-chan’s hunt

Neko-chan’s hunt12月20日 Nekoちゃんの狩りだぞ

During my work at CDU, I started writing a report, which the JICA volunteers have to submit every 6 months. Because I am not so busy now, I had better do it when I have the time.
仕事中に、ボランティア報告書を始めました。6ヶ月に1回提出しなければなりません。今は忙しくないので、時間のある時にやった方がいいのです。

 
 
At Molisi (super market in Nuku’alofa), I bought a portable bicycle pump for 4 pa’anga (200yen). I used it at once. Compared with the previous one, which was broken recently, obviously it doesn’t have a power so it cannot pump up my road racer bicycle, which needs very high pressured tires. It’s only for my normal bicycle. Anyway, it’s good for carrying.
 By the way, I have a high quality portable pump for my road racer bicycle.
ヌクアロファにあるスーパーMolisiで、携帯用自転車ポンプを買いました。200円でした。早速使いましたが、最近壊れた前のやつに比べて当然パワーが無いので、高圧のタイヤを必要とするロードレーサーには使えません。ママチャリにのみ使えます。でも携帯には便利です。
ところで、ロードレーサーには高品質の携帯ポンプがあります。

 
 
At home, I saw Neko-chan chasing a Japanese gecko. It was small and looked delicious. Though she chased it eagerly…
 家でNekoちゃんがヤモリさんを追いかけているのを見ました。それは小さくて美味しそうでした。Nekoちゃんは一生懸命追いかけましたが・・・
[Movie] Neko-chan’s hunt動画:(18 sec)


 
the gecko was good at hiding. At last, she failed in her hunt, and then she gave up her game. I am sorry for your situation, but I cannot help you. Neko-chan should be wild in my house.
 そのヤモリさんは隠れるのが上手でした。ついにNekoちゃんは狩りに失敗し、あきらめました。お~可哀想に・・・でも助けてあげられません。Nekoちゃんは我が家では野生的でなければなりませんから。

No comments:

Post a Comment