13 December, 2010

13th Dec. I gave Mabo-tofu to my landlord.

I gave Mabo-tofu to my landlord.
12月13日 麻婆豆腐を大家さんにあげたぞ~。


 
I went to the airport to see Hitomi off.
空港にIkaちゃんの見送りに行きました。


 
She worked as a PC engineer for 6 months and made an important organization system in her workplace.
 彼女はパソコン隊員として6ヶ月間働き、大切なシステムを職場に作りました。

 
Thank you for your trouble. We wish you good luck in Japan. Toki sio!
 お疲れ様でした。日本での活躍を皆期待しております。またね~


 
In the evening, I made my special Mabo-tofu, and then I gave some of it to my landlord. While I was making it, Amelia was very interested in my cooking, so I passed it to Amelia. They were all pleased.
 Sometimes my landlords give me a meal so it was in return, but…
夕方、Torojiro先生特製麻婆豆腐を作りました。それらの一部を大家さんにあげました。作っている間Ameliaちゃんが興味津々だったので、それをAmeliaちゃんに渡しました。彼らは喜びました。
時々大家さんが食事をくれるので、そのお返しでした。が、しかし・・・



Immediately, my landlords, Misi and Lavinia, gave me pineapples and bananas. Can I say that I returned the favor? Anyway, we have a very good relationship.
すぐに大家さんのMisiさんとLaviniaさんはパイナップルとバナナをくれました。う~ん、これってお返しをしたと言えるのでしょうか。とにかく大家さんとはとても良い関係であるとは言えます。

No comments:

Post a Comment