24 December, 2010

24th Dec. We forgot a lot of things.

We forgot a lot of things.
12月24日 いっぱい忘れたぞ~


I visited a West Pac Bank to exchange an old bill for a new one. I had a good idea that I can put a paper money in my New Year’s greetings envelopes as a rare souvenir from Tonga. In general, putting money in an envelope is a violation in Japan. This is Tonga, so it must be no problem.
After that, I mailed envelopes at the post office.
お金を新しい物に両替するためにウェスト・パック銀行に行きました。よい考えを思いつきました。年賀の封筒の中に珍しいトンガ土産としてお金を入れるのです。一般的に日本では封筒にお金を入れることは違反です。でもここはトンガ、問題無しに決まっています。
その後、郵便局に封筒を出してきました。

 

 
I was supposed to meet Sela at Little Tokyo around 11 o’clock. She did not come and though I called her a lot, she didn’t answer. What happened?
Selaさんと11時にリトル東京レストランで会う予定でしたが、来ませんでした。何回も電話しましたが、応答無し・・・何があったの?

 

Instead, I took the Santa Claus’s photo. After I took the photo, I noticed that he is standing here all year round.
 代わりにサンタクロースの写真を撮りました。撮り終わってから気付きました。彼は一年中ココに立っています。



 

At CDU, Runca, who is my abacus student, was supposed to take a supplemental exam. Last time I did it, she could not come to TIOE, but this time, she didn’t come either, because of her back pain. I am wondering whether she wants to pass the exam.
 CDUでそろばんクラスの生徒Runcaさんが追試を受けにくるはずでした。前回教員養成学校で行った時、参加できなかったからですが、今回も背骨が痛いという事で来ませんでした。本当に合格したいのかなぁと思います。


At night, I had a small party with my landlords. In Tonga, 25 Dec. is more important than 24. We will go to Te’ekiu, which is the landlord Misi’s village, tomorrow. I forgot to take a photo of my landlords. Maybe tomorrow I will.
 夜、大家さんと小さなパーティーを開きました。トンガでは25日の方が24日より大切です。明日Te'ekiuという大家のMisiさんの村に行きます。大家さんの写真を撮るのを忘れました。多分明日撮ります。

No comments:

Post a Comment