26 December, 2010

26th Dec. Cleaning, Neko-chan, YAMANEKO-KO.

Cleaning, Neko-chan, YAMANEKO-KO.
12月26日 掃除、Nekoちゃん、山ネコ子だぞ
 
Almost the whole day, I was in my house, and was cleaning for my sister. Akiko, who is my younger sister, and Chie, who is Akiko’s friend, are on the way to Tonga now. They are supposed to stay in my house so I needed to clean their room. Fortunately, my house has 3 rooms, so I can lend the other two rooms for them.
ほとんど1日中、家にいて、掃除をしていました。妹のAkikoさんと、その友達のChieさんがトンガに向かっております。我が家に泊まることになっているので掃除をする必要がありました。幸い部屋が3つあるので、他の2つを貸す事ができます。

 

 
In Japan, at the end of the year, we usually clean our house thoroughly. Though there is not such a Japanese custom in Tonga, as a result I did it well and my house became very clean.
 日本では年末に大掃除をしますが、トンガにはそのような習慣はありません。でも結果として大掃除をした事になりました。家はとてもきれいになりました。


 
I was watching Neko-chan while I cleaned my room. She really likes sitting on my bag. This is the special seat for Neko-chan.
Nekoちゃんを観察しながら部屋の掃除をしていました。NekoちゃんはTorojiro先生のカバンの上に座るのが大好きです。これはNekoちゃんの為の特別席です。

 

 
Yesterday, I saw Neko-chan on the shelf which hangs from the ceiling. I had a good idea to train Neko-chan. I put her feeder on the shelf. Of course she could reach the place easily. Neko-chan’s physical ability is pretty good.
 昨日、Nekoちゃんが天井からぶら下がった棚に乗っているのを見ました。そこでいいアイデアが浮かび、Nekoちゃんのエサをその棚に乗せました。もちろん簡単に届いてしまいます。Nekoちゃんの身体能力は凄いです。
[Movie]Neko-chan’s jump動画:(43 sec)

 
After that, I showed her a dried seaweed, which is her favorite food. Neko-chan has become used to catching it. Neko-chan improved her hunting ability.
その後、好物の海苔を見せました。Nekoちゃんは獲るのになれてきました。狩りの腕も上げたようです。
[Movie] Dried seaweed動画:(31 sec)

 
After she ate food, she started sleeping. It was very hot today, so she didn’t want to do anything except for eating and sleeping. This is exactly the Tongan cat.
Nekoちゃんはご飯を食べた後、寝はじめました。今日はとても暑かったので、食べることと寝ること以外は何もしたくないようでした。全くトンガの猫です。
[Movie] Sleepy Neko-chan動画:(47 sec)

 
I have almost completed the two abacus edition YAMANEKO dolls. One is YAMANEKO, and another one is YAMANEKO-KO, female YAMANEKO. YAMANEKO will go to Yumi’s house, and YAMANEKO-KO will go to Asami’s house.
2体のそろばん山ネコをほぼ完成させました。1つは山ネコで、もう1つは山ネコ子です。山ネコ子は女の子の山ネコです。山ネコはBonmasの家へ、山ネコ子はAchamiさんの家へ行きます。
 


 
Somedays ago, Asami advised me how to make eyelashes, I followed her advice, and moved it to a new place.
先日Achamiさんがどのようにまつ毛を作るかアドバイスをくれました。それに従い、新しい場所へ移しました。

 

 
Compared with the previous one. How is it?
以前のと比べて、どうですかね?

No comments:

Post a Comment