17 December, 2010

17th Dec. Old boys meeting with the guest of honor.

Old boys meeting with the guest of honor.
12月17日 おっさん部会にスペシャルゲストだぞ

 
After work, I made my special Mabo-tofu for the old boys meeting, which is held in my house. I used three whole bulbs of garlic. It’s quite normal or maybe short of garlic a little bit.
仕事の後我が家で開かれる、おっさん部会の為に特製麻婆豆腐を作りました。丸々3個のニンニクを入れました。まぁ普通か、若干ニンニクが不足している感じです。

 
 
5 stuffy old boys came together, but today’s meeting was completely different from our usual one. Hirono, who is an ‘Eua volunteer and went around the outer islands to run the abacus competition with me, participated in the meeting. She has been very interested in the old boys meeting for a long time and really wanted to join us, so we invited her as a guest of honor.
 At first, she was surprised at the atmosphere, but soon she seemed to get used to it. We talked nonsense, drank beers or soft drinks, played the game a lot as usual. Thanks to Hirono, the meeting was not stuffy, but really exciting.
Next time, we will invite you as a member of the old boys meeting. Thank you very much.
5人の暑苦しいおっさんが集まりました。が・・・今日のおっさん部会はいつものとは完全に違いました。エウア隊員でそろばん大会運営で一緒に離島を廻ったHironoさんがおっさん部会に参加してくれました。彼女は長い間、おっさん部会にとても興味を持ってくれており、是非とも参加してみたいという事でしたので、今回スペシャルゲストとして招待しました。
初めは雰囲気にビックリしておりましたが、すぐに慣れたようです。馬鹿げた話しをしたり、ビールやジュースを飲んだり、ゲームをたくさんしました。普段通りでしたが、Hironoさんのお陰で、ミーティングは暑苦しくなく、楽しいものでした。
次回はメンバーの一員としてお招きします!ありがとうありがとう!


 
 
At the end of the meeting, I gave No.265 YAMANEKO doll to Kenichi, and gave No.266 YAMANEKO doll to Katsuya. They are almost my age.
 会の終わりに、山ネコNo.265をKenちゃんに、No.266をKacchanにあげました。彼らはほとんど同い年です。

No comments:

Post a Comment