21 December, 2010

21st Dec. I went around 2 friends’ houses.

I went around 2 friends’ houses.
12月21日 2人の友達の家を廻ったぞ~

 
After work, I went for an aggressive walk. On the way to Kolovai, which is located 17 km from my house, I visited Asami’s house. She provided us (YAMANEKO and me) with a meal. I think the name of the meal was carbonara. YAMANEKO is eating it with great relish.
仕事の後、攻撃的散歩に出かけました。家から17km離れたKolovaiへ向かう途中、Achamiさんの家を訪れました。Achamiさんは山ネコとTorojiro先生に食事を出してくれました。名前は多分カルボナーラだったと思います。山ネコは美味しそうに食べております。

 

 
Next time, she can make curry & rice for me, Oh malo ‘aupito. In exchange, I am supposed to make a special YAMANEKO doll for her. It will be YAMANEKO-KO abacus edition. She advised me how to make it cute, and I will try it at once.
次回、Achamiさんはカレーを作ってくれるようです。お~ありがとう。代わりに山ネコ特別バージョンを作ることになっております。それはそろばんを持った山ネコになる予定です。Achamiさんがどうしたら可愛らしく作れるかアドバイスをくれました。すぐにやってみようと思います。

 

 
After that, I called on Sela. While she was correcting my strange blog, we needed to speak English with each other a lot. This is a great training I think. Next time, we can meet at Little Tokyo, a Japanese restaurant.
 Thank you Sela. See you soon! I walked aggressively today as well.
 その後、Selaさんの家に行きました。Selaさんが奇妙なブログを直してくれている間、我々はお互いにたくさん英語を話す必要があります。これは凄いトレーニングだと思います。次回は日本食レストランのリトル東京で会えます。
 Selaさんありがとう。すぐに会いましょう。今日もまた攻撃的に歩きました。めでたしめでたし

2 comments:

  1. 新しいブログ、気分一新でいいですね。
    私もたくさんの隊員から食事をいただいて生きながらえています。食事はパワーの源ですね。

    ReplyDelete
  2. Etsu博士 コメントありがとうございます。

    アメブロに比べて、軽くて快適にブログの更新ができます。
    最近麻婆豆腐を覚えたので、トンガの人や友達にお返ししたいと思っています。

    ReplyDelete