09 April, 2011

9th Apr. Bicycle, E-mail check, Dinner party

Bicycle, E-mail check, Dinner party
4月9日 チャリ・メールチェック・夕食会


 
I participated in a bicycle event. At 7:30 we came together in front of the post office.
  自転車イベントに参加しました。7時半に郵便局の前に集まりました。

 

 
We went along the coast and then reached the east end. It was my first time to get there, and there is a rotary. It took 20 minutes from the city center.
  海岸に沿って行ったら東の端に着きました。ここに来たのは初めてで、ロータリーがありました。町から20分かかりました。

 

 
After the event, we moved to Reef Café. They are Australian volunteers.
  そのイベントの後、Reef Caféに行きました。彼らはオーストラリアのボランティアです。

 

 
I ordered Fish & Chips. It’s oily I know, but recently I’ve been losing weight so sometimes I should eat oily food.
  フィッシュ&チップスを注文しました。脂っこいですが、最近体重が減っているので、たまには脂っこい物も必要かと。

 

 
In the afternoon, I visited CDU to check an e-mail. There were 4 mails in my box, but all of them were direct mail (advertisement). Darn!
  午後にメールチェックの為にCDUに行きました。4通受信していましたが、全部ダイレクトメールでした。あぁ・・・

 

 
I was invited to the Hisao’s house. Many senior volunteers and a few junior volunteers came. Though I just set the table, senior volunteers’ spouses are good at cooking.
 Recently, we had a lot of dinner parties.  Thank you for inviting me.
  Yoshiharaさんの家に招かれました。たくさんのシニアボランティアとちょっとのジュニアボランティアが来ました。Torojiro先生はただ皿を並べただけでしたが、シニアボランティアの奥さん方は料理が上手です。
 最近は夕食会がたくさんあります。お招きいただきありがとうございました。

No comments:

Post a Comment