10 April, 2011

10th Apr. Pangaimotu, Kite, Karaoke

Pangaimotu, Kite, Karaoke
4月10日 Pangaimotu島・凧揚げ・カラオケ


 
We went to Pangaimotu Island, which is very close to Tongatapu Island but I have been there only once. Kosuke, who is an embassy officer, is going back to Japan tomorrow, so it was so to speak a farewell party for him.
  Pangaimotu島へ行きました。トンガタプにすごく近いのですが、過去に1度行っただけでした。大使館員のKouちゃんが明日、日本に帰るので、言わば送別会のようなものでした。

 

 
When we arrived, immediately some old boys started a mah-jongg.
  着いてすぐにおっさん達数名が麻雀を始めました。

 
I don’t know how to do a mah-jongg well so I was flying kites with Yousuke who is an embassy officer as well. I have not flown kites for more than 10 years but I could do it the same as before, maybe because when I was child I practiced it great many times.
  よく麻雀のやり方を知らないので・・・凧を大使館員のYouちゃんと一緒に揚げました。10年以上凧を揚げていませんでしたが、以前と変わらず出来ました。おそらく子どもの時、激しく練習したからでしょう。

 

 
We ordered fish & chips, hamburger and so on. It was delicious.
  フィシュ&チップス、ハンバーガなどを注文しました。美味しかったです。

 

 
Old boys jumped into the ocean at the same time. How stuffy we are!
  おっさん達は同時に海へ飛び込みました。暑苦しい・・・

 
What are you doing Torojiro?
  Torojiro先生・・・何してるの?

 

 
We went around the island. It took only 30 minutes. There was nothing special but I was satisfied with it, because last time I came here, December 2009, I could not go around.
  島を一周しました。30分かかりました。特に変わったものはありませんが、とても満足でした。何故なら前回2009年12月に来た時は、一周出来なかったからです。

 

 
We had a very good time.
  楽しい時間が過ごせました。


 
At dinner, we visited the Korean restaurant and then…
  夕食に韓国レストランへ行きました。そして・・・

 


 
moved to a Karaoke room. Tongan volunteers’ song “Shikinami Soul” was great as usual. Kousuke seemed to have nothing to do any more in Tonga because he heard it twice today. Thank you for your trouble.
  カラオケへ移動しました。トンガボランティアの歌「しきなみソウル」はいつも通り凄かったです。Kouちゃんは今日これを2回聞いた事でもうこれ以上トンガでやる事はないようです。お疲れ様でした。

No comments:

Post a Comment