11 April, 2011

11th Apr. Going around schools

Going around schools
4月11日 学校巡回だぞ

 
Sefo was preparing for his TIOE class. He is very tidy.
  Sefoさんは教員養成学校の授業準備をしていました。彼はとてもきっちりしています。

 

 
Today, he checked the correct fingering a lot. He asked the students to come to the front and show their fingering to everyone.
  今日は正しい指使いを確認しました。生徒達に前へ出てきて皆の前で指使いを見せるようにお願いしていました。
[Movie] TIOE class動画:(10sec, 32sec)



 
After TIOE, I visited GPS Puke by bicycle. I have not visited any GPS for a long time individually. From now on, mainly I want to stay in Tongatapu and look after Tongatapu schools until I go back to Japan.
  教員養成学校の後、Puke小学校へ自転車で行きました。長い間個人的に学校巡回をしていませんでした。今からは主にトンガタプにいて、帰国まではトンガタプの学校を見て行こうと思います。

 

 
This is class 3 & 4 students. The teacher Manulua asked me to bring abacuses, and her son belongs to this class and participated in the national competition. She is teaching abacus eagerly so I will come here soon to observe her class.
  3・4年生の子ども達です。Manulua先生がそろばんを持って来て欲しいとお願いしました。そして彼女の息子はこのクラスにいて、そろばん全国大会にも出場しました。そろばんを一生懸命教えているので、またここに来て、授業見学をしようと思います。

No comments:

Post a Comment