22 April, 2011

22nd Apr. Final Report, Fixing My Bicycle, Panorama

Final Report, Fixing My Bicycle, Panorama
4月22日 最終報告書・自転車修理・パノラマ

 
Have you submitted the 18 months report? I had already finished my final report. We are supposed to submit it when we almost finish our term, 24 months=2 years, although, I have still 5 months anyway I finished everything. I am ready to go back to Japan according to the records.
 皆様18ヶ月レポート(3月末位?)は終わりましたか?Torojiro先生は既に最終レポートが終わってしまいました。それは任期(24ヶ月=2年)がほとんど終わる頃に出す事になっております。まだ5ヶ月あるのですが、とにかく全て終わりました。記録上日本に帰る準備は出来たと言えます。

 

 
Around noon, I went to the JICA dormitory, and tried to fix my bicycle with Soane, who is a JICA dormitory’s security guard.
 お昼頃JICAドミトリーへ行き、自転車をセキュリティーのSoaneさんと直そうとしました。

 

 
We realized that my bicycle broke 2 spokes and to repair it, we need to remove the gear. To remove the gear, we need a special tool. We decided to bring my bicycle to a repair shop tomorrow.
2本のスポークが壊れていて、ギアを取り外す必要があります。ギアを外すためには特別な工具が必要だと分かりました。明日修理屋さんへ持っていくことにしました。

 

 
Around 5:30, I went for an aggressive walk. The evening glow was very beautiful.
 5時半頃、攻撃的散歩に出かけました。夕焼けがとてもキレイでした。

 

 

My new camera has a panorama function. Though, the data becomes a little bit heavy, the function is good for taking scenery photos, especially of the horizon.
 新しいカメラはパノラマ機能があるのです。データは少し重たくなりますが、この機能は景色(特に水平線)を撮るのに最適ですね。

 

 
I have not made my special Mabo-tofu for a long time. It was just as delicious as before.
 長い間特製麻婆豆腐を作っていませんでした。以前のように美味しかったです。

No comments:

Post a Comment