16 April, 2011

16th Apr. New Camera

New Camera
4月16日 新しいカメラだぞ


 
At 10 o’clock, I went to the JICA dormitory and cleaned the room. It was my duty.
  10時にJICAドミトリーへ行きました。当番の掃除をやりました。

 

 
This morning, Taki, who has the Buddha face and is in my group, came back from Japan and gave my camera to me. Oh thank you very much.
  今朝、仏の顔を持つ同期のTaki君が日本から帰ってきました。そしてカメラを渡してくれました。お~ありがとう!

 

 
I bought a new camera on the Internet and sent it to Taki’s house in Hiroshima prefecture and then he brought it to Tonga.
  インターネットで新しいカメラを買って、広島のTaki君の家に送りました。彼がそれをトンガに持って来てくれたのです。

 

 
This is the first photo, which I took with my new camera. We had lunch at Angela restaurant.
  これが新しいカメラで撮った初めての写真です。Angelaレストランで昼を食べました。

 

 
After the restaurant, we ate ice cream.
  レストランの後、アイスクリームを食べました。

 

 
Around 3 o’clock, I played tennis with Matazo who is a senior volunteer. I got there by aggressive walking. Although we played tennis for only an hour and a half, we were so tired because there is no one except for us.
 3時頃にシニアボランティアのYamagataさんとテニスをしました。攻撃的歩きで行きました。1時間半しかテニスをしませんでしたが、とても疲れました。何故なら2人以外誰もいなかったので。

 

 
After tennis, I went to the Blow Holes directly. It was dynamic as usual.
  テニスの後、ブロウホールに直接行きました。いつも通り迫力がありました。
[Movie] Blow Holes動画:(21 sec)


 
I ate dinner, thick white noodles (udon) and curry & potato with Neko-chan. She wanted to eat it, so finally I gave it to Neko-chan a little bit.
  晩御飯にNekoちゃんと、うどん・カレー&ポテトを食べました。食べたそうだったので、最後に少しあげました。

No comments:

Post a Comment