14 April, 2011

14th Apr. Curry flavor in garlic

Curry flavor in garlic
4月14日 カレー風味のニンニク

 
I was working in CDU almost all day long. At lunch, I often eat this menu, Chicken & Beef Barbecue plate.
  ほとんど1日中CDUで仕事をしていました。お昼にはよくチキン&ビーフ バーベキュープレートというメニューを食べます。

 

 
We call on Pone, who is the chief of the school’s office, every day this week but we always fail to meet him. Maybe tomorrow we will leave a message on his desk.
  スクールズオフィス・ボスのPoneさんを今週毎日訪ねておりますが、会えません。多分明日、彼の机の上に手紙を残すことになるでしょう。

 

 
After work, I made my special curry and rice. I added four whole bulbs of garlic to it. After that I brought it to the JICA dormitory.
  仕事の後、特製カレーライスを作りました。丸々4個のニンニクを入れました。その後、JICAドミトリーへ持っていきました。

 

 
I provided it to Ikumi, who is a new volunteer and Shouko, who is in my group. They said it’s delicious, though this is not curry & rice with a garlic flavor, but garlic with a curry flavor.  My special curry and rice is getting popular among the JICA volunteers.
  それを新隊員のIkumiさんと、同期のShoukoちゃんに食べてもらいました。それは、ニンニク風味のカレーライスというより、カレー風味のニンニクそのもとの言った感じですが、おいしいと言ってくれました。特製カレーライスはボランティアの間で人気が出てきております。

No comments:

Post a Comment