04 April, 2011

4th Apr. Cat, TIOE, Neko-chan

Cat, TIOE, Neko-chan
4月4日 ネコ・教員養成学校・Nekoちゃん

 
The cat above the ceiling was active as well today.
  天井のネコは今日も元気でした。

 

 
I started teaching at TIOE. They went to the school’s experience (student teacher) for 5 weeks. 70% of the students came together today. I hope almost all students can attend my class next time.
  教員養成学校で授業を開始しました。彼らは5週間の教育実習へ行っていました。70%の生徒が集りました。次回はほとんど出席することを期待します。
[Movie] TIOE class動画:(31sec)


 
Today, I was a main teacher and…
  今日はTorojiro先生がメインティーチャーとして授業しました。そして・・・


 
Sefo was one of my students but next time he should be a main teacher.
  Sefoさんは生徒の1人でしたが、次回はメインティーチャーになるべきですね


 
Around 7 o’clock, we went to Little Italy restaurant with the new volunteer Ikumi. I didn’t forget to take a photo, though Koichi was there.
  7時頃Little Italyへ新隊員のIkumiさんと行きました。Kouちゃんがいたにも関わらず写真を撮るのを忘れませんでした。

 

 
By the way, Neko-chan has come to my house today. Long time no see and welcome to my house. I will train Neko-chan a lot from now.
  ところでNekoちゃんが我が家にやってきました。久しぶり~よく来たね~。今からNekoちゃんを鍛えようと思います。

No comments:

Post a Comment