26 April, 2011

26th Apr. Neko-chan’s trial

Neko-chan’s trial
4月26日 Nekoちゃんの試練だぞ

 
I ate ota ika (Tongan raw fish) at this restaurant. I tried to find the name, but I failed. Anyway, this restaurant’s ota ika is very nice.
 Otaikaをこのレストランで食べました。名前を見つけようとしましたが出来ませんでした。とにかくここのOtaikaは美味しいです。

 

 
I wrote a supporting letter to the ministry of education. The ministry made a new post, abacus officer, in the ministry. Though Sefo has already been working as an abacus officer, he has to apply for the post. Although he should be approved, it was an official advertisement so the other teachers asked me to write down its supporting letter. I am busy lately.
推薦状を教育省に書きました。教育省は新しくそろばんオフィサーと言う役職を作りました。Sefoさんはすでにそろばんのオフィサーとしての内容で働いているのですが、そこに申し込まなくてはなりません。まぁ彼が認定されることは確かなのですが、それは公募だったので、他の先生も申し込んでおり、彼らから推薦状を書いて欲しいとお願いされました。一時的に忙しいです。

 

 
When I went back to my house, I gave food to Neko-chan and Taika. I found an interesting fact. When Neko-chan was eating her food, Taika disturbed her but she handed over her food. Oh Taika looks stronger than Neko-chan. I believe that Neko-chan respects young cats.
  家に帰った時、NekoちゃんとTaika君に食事を与えました。面白いことを見つけました。Nekoちゃんが食べている時、Taika君が邪魔しました。Nekoちゃんは食事を譲ったのです。おぉTaika君はNekoちゃんより強く見えます。いえいえ、Nekoちゃんは幼い猫に敬意を払ってあげているのですよね。
[Movie] Neko-chan’s trial動画:(48 sec)
http://www.youtube.com/watch?v=o-tyiQRzjWs

 

 

I’m sorry for Neko-chan so after Taika ate his food, I put Neko-chan’s food on the high shelf. This is her suitable place for eating her food.
  Nekoちゃんが気の毒だったので、Taika君が食べ終わった後、高い場所にあるタナにNekoちゃんのエサを置きました。ここはNekoちゃんが食事する最適な場所です。

 

 
I made thick white noodles and rice.  While I was eating dinner,
  うどんと白飯を作りました。食べている間・・・

 

 
Taika was sitting on my bag. Oh… here is a Neko-chan’s favorite place. Poor Neko-chan.
  Taika君はTorojiroバックの上に座っていました。おぉここはNekoちゃんのお気に入りの場所・・・Nekoちゃん可哀想に。

No comments:

Post a Comment