29 April, 2011

29th Apr. Extreme Aggressive Walking Again

 Extreme Aggressive Walking Again
4月29日 超攻撃的散歩ふたたび・・・


It was a nice day today, so at 9 o’clock, I went for an extreme aggressive walk. 2 weeks ago, I walked 80 km and I was supposed to walk more than 100 km today.
良い心地の日でした。だから超攻撃的散歩へ出かけました。2週間前、80km歩きました。今日は100km以上歩く事になっていました。

 
The route was the same as before. First, I visited Captain Cook’s Landing Place.
  ルートは以前と同じでした。初めにCaptain Cook's Landing Placeを訪れ、
 


 
The road is under construction now.
  この道は作っている途中でした。

 

 
After Ha’amonga…
  Ha'amongaの後は・・・


 
I went along the boring road…and then
  退屈な道を行き、そして・・・



 
I arrved at ’Anahulu cave. I knew we need to pay money to enter the cave so I just passed it.
  ‘Anahuluの洞窟へ着きました。お金を払わなければならないのを知っているので、通り過ぎただけです。

 


 
This is Oholei beach. I came here 5 days ago, by the short cut way it took less than an hour but today, it took two hours because I went by a roundabout way.
  Oholeiビーチです。5日前に来ました。近道で1時間以内でこれましたが、今日は2時間かかりました。遠くから廻ってきているからです。

 



This is Keleti beach, which is located on the south coast.
  Keletiビーチで、南海岸にあります。

 



 
Around here, ‘Utulau village, the east part ends. I walked 70 km. From now the western part starts.
  この辺(’Utulau村)で、東部分が終わります。70km歩きました。今から西部分が始まります。

 


 
I visited the Blow Holes on the way to the west end.
  西の端に行く途中にブロウホールを訪れました。



 
This is a traditional church, which is in Kolovai.
  これは伝統的な教会で、Kolovai村にあります。 

  
Around 2 o’clock, I got to the end of the western part. I came here last Saturday.
  2時に西の端に着きました。先週土曜日にここに来ました。

 


 
On the way back to my house, I had a rest once, and after 3 o’clock, I came back. It was 110 km walk and took 6 hours. Good exercise!
  帰り道に1回休憩して、3時過ぎに帰りました。110km、6時間でした。よい運動です。

 

 
After a short time break, I went to CDU to check my e-mail. I received a lot of birthday messages. Oh I remember! It was my birthday today. Thank you very much. Last year, I celebrated my birthday twice in New Zealand and Samoa. Though I had my birthday only once this year, I enjoyed a lot.
  少し休憩して、CDUにメールチェックをしに行きました。たくさんのお誕生日メッセージを受け取りました。お~思い出した。今日は誕生日でしたか。ありがとうございます。去年はニュージーランドとサモアで誕生日を2回迎えました。今年は誕生日が1回しかなかったけれども(←普通そうだろうよ・・・)、とても楽しめました。

No comments:

Post a Comment