25 April, 2011

25th Apr. Two Cats

Two Cats
4月25日 ねこ2匹だぞ

 
Around noon, I went to the JICA dormitory to update my blog and check my e-mail. Though I am writing my blog continuously, I have not received any e-mail from Africa.
 お昼頃、ブログの更新とメールチェックをしにJICAドミトリーへ行きました。毎日ブログは書いているけれど、アフリカからのメールはまだ来ません。

 

 
Around 3 o’clock, I went for an aggressive walk. The Blow Holes was just as dynamic as usual.
  3時頃、攻撃的散歩に出かけました。ブロウホールはいつも通り迫力がありました。
[Movie] Blow Holes動画:(11sec)
http://www.youtube.com/watch?v=FqWVX9mx_T0

 

 
I got used to using the panorama function of my new camera.
パノラマ機能に慣れてきました。


 
Around 7:30, Melissa called on me and entrusted me her cat Taika. Melissa is going to Fiji for a week.
 I provided her with my special curry & rice and miso soup. She said it’s delicious, so I was happy.
  7時半頃、Melissa先生がネコのTaika君を預けに来ました。Melissa先生は1週間フィジーへ行きます。
 特製カレーライスと味噌汁をご馳走しました。美味しいと言ってくれました。良かったです。
 Nekoちゃんデカッ! Torojiro先生、黒っ!

 

 
Although Taika is very interested in the new environment (especially Neko-chan’s tail), Neko-chan seemed that she doesn’t want Taika to disturb her life, so she growled and hissed at Taika a lot.
 Hopefully, she becomes used to Taika soon, and they will have a good relationship before Melissa comes back.
  Taika君は新しい環境(特にNekoちゃんのしっぽ)に興味津々でしたが、Nekoちゃんは自分の生活の邪魔をされたくないようで、うなったり威嚇したりしていました。
 NekoちゃんがTaika君に慣れて、Melissa先生が帰って来るまでに仲良しになっていればよいのですが・・・。

No comments:

Post a Comment