08 April, 2011

8th Apr. Teaching at St. Andrew

Teaching at St. Andrew
4月8日 St. Andrew高校での指導だぞ


 
At 9 o’clock, I went to St.Andrew’s High School to teach something about Japan. This is Melissa’s class. She asked me to teach it before; of course I accepted it willingly.  
  9時にSt.Andrew高校に日本について教えに行きました。これはMelissa先生のクラスです。彼女は以前日本について教えて欲しいとお願いしていました。もちろん快く引き受けました。

 

 
I taught about a Japanese house, flower, family, student, clothes, language and so on. They are 12-13 years old, almost the same as the students whom I used to teach in Japan. In Tonga, it’s rare for me to teach something directly to this age so I looked back upon my Japanese life.
  日本の家、家族、生徒、服、言葉などについて教えました。彼らは12、13歳でTorojiro先生が日本で教えていた子ども達と同じです。トンガでこの年代に直接教える事は稀で、日本の生活を思い出しました。

 

 
Sefo sent an e-mail to Hepeti. I taught him how to attach files to his mail. After that, we called on Hepeti and confirmed whether he received it or not. He has a methodical nature.
  SefoさんはHepetiさんにメールを送りました。どのように添付ファイルをつけるか教えました。その後、我々はHepetiさんが受け取れたかどうか確認するために彼を訪ねました。Sefoさんは几帳面です。

 
 
Today’s Neko-chan. I call it “Queens way of sitting”
  今日のNekoちゃんです。これを「女王座り」と呼んでいます。

 


 
I watched ski DVDs, because this afternoon, I met Taichi, who is the chief of a diet club activity and came back from an ‘Eua trip today, and we talked about skiing a lot.
 I am training my muscle almost every day so my body is ready to go skiing, but I found that my mind is not. Thank you for reminding me to watch them. I have more than 40 ski DVDs in my external hard disk, especially Kazuki Watanabe, Hisaya Sato, Takao Maruyama Keisuke Iyama. Whenever you want I can give it to you.
  スキーのDVDを見ました。今日の午後、ダイエット部部長で、今日エウア旅行から帰ってきたTaicihさんに会いました。そこでスキーについてたくさん話しました。
 筋肉は鍛えているので体はスキーの準備が出来ておりますが、心の準備が出来ていないと分かりました。DVDを見ることを思い出させてくれてありがとうございます。トンガには40本以上のスキーDVDを持ってきているので、欲しい時はいつでも言ってください。特に渡辺一樹、佐藤久哉、丸山貴雄、井山敬介のDVDが充実しております。

2 comments:

  1. Nekoちゃんの女王座りにみとれました。

    ReplyDelete
  2. Etsu博士 コメントありがとうございます。
    はい、なかなか気品のあるネコなのです。毛並みもイリオモテヤマネコみたいでかっこいいでしょ?

    ReplyDelete