06 January, 2011

6th Jan. Revenge, Overworking, Fixing

Revenge, Overworking, Fixing
1月6日 Revenge, Overworking, Fixing


 
At CDU, I taught the abacus level 2 technique to Sefo. Last year, I visited GPS Houma many times to give the level 2 examination to him, but every time he failed. Though the level is difficult, he will pass it this year, because I can teach him anytime he wants.
 CDUSefoさんに2級の技術を教えました。去年何度も彼に2級の試験をするためHouma小学校を訪れましたが、毎回落ちてくれました。その級は難しいですが、今年受かると思います。何故ならTorojiro先生がいつでも教えられるからです。

 


 
At lunch, I visited the Little Tokyo restaurant. The Santa Claus was playing a saxophone. He never leaves here all year round. He may be the hardest worker in Tonga.
昼にリトル東京に行きました。サンタクロースがサクソフォンを吹いていました。彼は一年中ココを離れないので、トンガで一番の働き者かも知れません。

 

At the JICA dormitory, I fixed Aya’s bicycle. It had a flat tire and I am used to fixing it, so it took only 30 minutes.
 JICAドミトリーでAyaさんの自転車を修理しました。パンクでした。パンク修理に慣れているので30分で出来ました。

 

 
While I was fixing it, Taki, who is in my same group and has a Buddha face, was fixing the scales. Taki is an electrician so he can fix almost all electric products by the hand of God, no… by the hand of Buddha.
自転車修理をしている間、同期で仏の顔を持つ男Taki君は体重計を修理していました。彼は電気屋さんなので、ほとんどの電気製品を神の手ならぬ仏の手で直せます。

No comments:

Post a Comment