11 January, 2011

11th Jan. Chicken Ramen

Chicken Ramen
1月11日 チキンラーメンだぞ

 
I taught Sefo how to use Microsoft Excel. It was his first time to learn how to use a PC, but he is doing very well.
Sefoさんにエクセルの使い方を教えました。彼にとってパソコンを習うのは初めてですが、よくやっております。

 


 
During Melissa’s lesson, I met Farfum and Marie. I gave Farfum the postcards which my teacher’s friend sent from Japan for an international exchange. I used the cards at TIOE first, and then handed it to him. He will update it on his blog.
Melissa先生のレッスン中、FarfumさんとMarieさんに会いました。Farfumさんにハガキをあげました。日本の教員友達が国際交流の為に送ってくれたものです。それらをまず教員養成学校で使いました。それから彼に渡しました。彼はその記事を彼のブログで書いてくれるでしょう。

 


 
I took a photo with the beautiful ladies. Melissa is on the right, Marie is on the left.
美しいお姉様たちと写真を撮りました。右がMelissa先生、左がMarieさんです。

 


 
At night, I ate the Chicken Ramen ( a very famous Japanese instant noodle) at last. Last year, maybe in November, Yukio gave it to me. The noodle and raw egg go together very well, but I was wondering if I can use Tongan raw egg, because sometimes Tongan eggs are expired.
 夜、ついにチキンラーメンを食べました。去年(確か11月)、Yukioさんがくれました。チキンラーメンと生卵はとても相性が良いのですが、トンガの生卵を使っていいものか迷っておりました。なぜなら時々トンガの卵は期限切れがあるので。

 

 
Fortunately, Koichi brought fresh eggs yesterday from Toloa, which is our Buddha Taki’s workplace. Toloa has a chicken farm so these eggs must be fresh.
 幸いにも昨日、KouちゃんがToloaという我らが仏Taki君の職場から生卵を持って来てくれました。Toloaは養鶏所があります。それらの卵は新鮮に違いない。

 

 
First, set the dried noodle in a bowl, and then put a raw egg on it (There is a small hollow in the surface of the noodle for a raw egg.), finally pour boiling water into the bowl.  After 3 minutes the delicious noodles, Chicken Ramen, are ready to eat. Of course it has a Japanese taste.
 初めに、乾燥麺を容器の中に入れます。そして、生卵を上に乗せます。生卵の為に小さなくぼみが乾燥麺の表面にあるのです。最後に熱湯を容器の中に注ぎます。3分後に美味しいチキンラーメンが食べられます。もちろんそれは日本の味でした。

No comments:

Post a Comment